Avatar billede jfunch Nybegynder
18. september 2005 - 17:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pc genstarter

Hej min pc genstarter tit, som om den går ned.. Prøv at se om der er noget mærkeligt at se i logget og hvis jeg kan undvære at slette msn plus ville det være godt!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:59:14, on 18-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Apache Group\Apache\Apache.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\system32\crypserv.exe
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\Programmer\Apache Group\Apache\Apache.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Intel\Intel(R) Active Monitor\imonnt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\hijackthis\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Download Flash with Flash Capture - C:\Programmer\Flash Capture\dl.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Sothink SWF Catcher - C:\Programmer\Fælles filer\SourceTec\SWF Catcher\InternetExplorer.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Sothink SWF Catcher - {E19ADC6E-3909-43E4-9A89-B7B676377EE3} - C:\Programmer\Fælles filer\SourceTec\SWF Catcher\InternetExplorer.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sothink SWF Catcher - {E19ADC6E-3909-43E4-9A89-B7B676377EE3} - C:\Programmer\Fælles filer\SourceTec\SWF Catcher\InternetExplorer.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall-beta.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apache - Unknown owner - C:\Programmer\Apache Group\Apache\Apache.exe" --ntservice (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Crypkey License - Kenonic Controls Ltd. - C:\WINDOWS\SYSTEM32\crypserv.exe
O23 - Service: Intel(R) Active Monitor (imonNT) - Intel Corp. - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Active Monitor\imonnt.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: MySql - Unknown owner - C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

/Jacob
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. september 2005 - 20:03 #1
Jeg kigger den lige igennem.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. september 2005 - 20:11 #2
Udover MSG+ er der ikke tegn på noget snavs i din log. Og der er heller ikke tegn på det snavs som typisk følger med Msg+. Så selvom jeg vil anbefale dig at afinstallere det (da det støttes af spywarefabrikanter), så tror jeg ikke det ville løse dit problem.

Du har denne entry i din log:
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

Det er typisk et tegn på et systemproblem. Det kan muligvis afhjælpes med et sfc-scan eller en repair.
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede jfunch Nybegynder
18. september 2005 - 20:30 #3
Mister jeg noget ved denne scanning og repair? Altså skal jeg til at installere programmer forfra osv??
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. september 2005 - 20:52 #4
Ved repair, bliver din Windows-installation ført tilbage til det niveau, der ligger på din installations-cd. Hvis du fx. ikke har Sp2 på cd'en kan det derfor være en god ide at downloade den først, så du ikke skal på nettet for at hente den bagefter (med risiko for at blive inficeret i mellemtiden). Kan findes i løs fil her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

SFC-scannet har ikke samme bivirkning, men her kan tilgengæld blive nogle problemer med, at der er mange af filerne, den ikke kan checke, hvis du har installeret service-packs, der ikke ligger på cd'en.

Du mister ikke programmer og dokumenter ved at foretage disse indgreb (jeg ville dog lige for en sikkerheds-skyld lave en backup af dokumenter, idet det i helt enkelte tilfælde kan gå lidt skævt med en repair... -- det er meget sjældent, og kan ofte reddes ved at lave en ny repair).
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. september 2005 - 09:36 #5
Kom du videre med dit problem ?
Avatar billede jfunch Nybegynder
21. september 2005 - 15:21 #6
Undskyld jeg ikk lige har svaret, men jeg tror først jeg får tid til at repair og det der enten i morgen eller fredag.. Og så skal jeg nok vende tilbage.
Avatar billede jfunch Nybegynder
24. september 2005 - 16:36 #7
Så har jeg scannet, og tror det var nok.. Den er ik gået ned endnu, men lige efter jeg postede sidst holdt det op. Så kan ik sige om det er scannet der gjorde det.. Vil vende tilbage igen og underrette dig om min status..
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. oktober 2005 - 13:12 #8
Hvordan er status?
Avatar billede jfunch Nybegynder
16. oktober 2005 - 13:27 #9
Undskyld jeg ik lige har fået svaret, tror det er gået over:D Den genstarter i hvert fald ik selv mere.

Men nu har jeg så også besluttet at reformatere og gå over til linux.. Findes der en HijackThis til linux?? :P
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. oktober 2005 - 13:33 #10
Det gør der ikke -- og det er heller ikke nødvendigt. Det er rimelig begrænset hvad der endnu findes af virus til det system. ;-)

Held og lykke med det, og husk at lukke her :-)