Avatar billede ttrold Praktikant
18. september 2005 - 17:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Rename af billeder

Hej.

Jeg mangler et program der automatisk kan omdøbe billeder så navnet bliver lavet ud fra, 'dato, tid' billedet er taget.

Nogle der kan hjælpe mig med det.

Jeg har over 800billeder, så jeg gider ikke gøre det selv.

Med venlig hilsen
Lasse J. Pedersen
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. september 2005 - 18:16 #1
Avatar billede ttrold Praktikant
18. september 2005 - 23:36 #2
ikke helt.

Den kan jo kun tage 5 ad gangen og den kan ikke skrive tidspunkt på..

Men noget i den retning.

TTrold
Avatar billede hhjensen Nybegynder
19. september 2005 - 16:51 #3
Kan www.irfanview.com s batch conversion ikke gøre det?
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 19:00 #4
måsker er denne någet... CKRename http://www.musicsucks.com/CKSoft/CKRename/
Avatar billede ttrold Praktikant
19. september 2005 - 21:25 #5
Ja, Infraview tydede på at virke.. Men se så lige hvordan den forsøgt at gemme dato tid - og det gav selvfølgelig en fejl.

http://users.cybercity.dk/~dsl138066/datotid.jpg

Men ja, eller var det lige præcis det jeg ville have..
Avatar billede ttrold Praktikant
19. september 2005 - 21:34 #6
CKRename.. kan desværre slet ingenting.
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2005 - 00:37 #7
Det her program kan downloades i en prøveversion. Måske bliver du så glad for det, at du køber det :-)

http://www.corel.co.uk/servlet/Satellite?pagename=Corel3Uk/Products/Display&pid=1047025447221&cid=1047025447409
Avatar billede ttrold Praktikant
22. september 2005 - 19:55 #8
ja, det program kunne jeg desværre heller ikke bruge.

Infraview var helt perfekt, men der var lige den der irriterende fejl, med dato/tid funktionen.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
16. oktober 2005 - 20:02 #9
Der findes et program der hedder "Magic filerenamer", den tror jeg kan klare det du efterlyser.
Avatar billede ttrold Praktikant
08. november 2005 - 12:44 #10
hej jeg har stadig ikke fundet nogen løsning på mit problem og jeg synes det er lidt overdrevet at give 200 point ud for de besvarelser jeg har fået.. så med mindre i flere forslag (andre?), så lukker jeg spørgsmålet senere idag

/ttrold
Avatar billede ttrold Praktikant
08. november 2005 - 12:44 #11
?
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
08. november 2005 - 19:47 #12
Jeg prøver igen. Med programmet Magic Filerenamer kan du omdøbe alle filtyper, også billeder. Du bestemmer selv om du vil have dato mv. som navn eller bare som en del af navnet. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du vil vide mere.
M.v.h.  Juhlefar    c-juhl@privat.dk
Avatar billede ttrold Praktikant
01. december 2005 - 10:44 #13
hvor kan jeg finde det program juhlefar?
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
01. december 2005 - 22:41 #14
Hvis ikke du kan "finde" den nogen steder, så kan den vel købes.
MVH: juhlefar
Avatar billede ttrold Praktikant
13. maj 2006 - 12:06 #15
jeg bruger nu Adobe Bridge. Det klarer opgaven rigtigt godt. Der var desværre ikke nogen af de programmer i henvendte til, der virkede.