Avatar billede stieper Nybegynder
15. september 2005 - 17:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Apache2 PHP5 & MySQL i en "pakke"?

Findes der nogle "pakker" som installerer alle 3 ting på windows xp, så man ikke skal installere separat og konfigurere alle filerne - har en standard php site, jeg skal teste på mit eget system.

Med venlig hilsen
Stieper.
Avatar billede gnuff Praktikant
15. september 2005 - 17:21 #1
Ja, du kan hente Aweris webserver, den har alle 3 ting samlet.
Avatar billede gnuff Praktikant
15. september 2005 - 17:22 #2
Avatar billede stieper Nybegynder
15. september 2005 - 17:24 #3
Ej hvor lækkert med hurtig hjælp - hvis der findes andre løsninger må i også gerne poste dem her - venter lige med point til der måske kommer et par forslag mere ;-)
Avatar billede webt Nybegynder
15. september 2005 - 17:38 #4
Der er også Uniform Server
http://www.uniformserver.com/ eller deres SF side http://sourceforge.net/projects/miniserver

Har ikke selv prøvet den pakke men har kun hørt godt om den

Ps. så vidt jeg kan se er Aweris shareware...

Mvh
Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2005 - 21:34 #5
hvordan kan de shippe shareware som inkluderer GPL kode ??  (MySQL er GPL !)
Avatar billede webt Nybegynder
17. september 2005 - 09:15 #6
Hmm så er den vist gal med exp mails igen,

Godt spørgsmål arne, men ikke desto mindre gør de det vist:

Aweris webserver
Developer:      Hixus Software
Price:     $19.95
License:     Shareware
File size:     17524K
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2005 - 09:40 #7
der er ikke noget galt i at de tager penge for noget som er GPL

men de kan bare ikke forbyde køber i at give det gratis til alle andre og så ....

MySQL kan også fåes med kommerciel licens, men jeg kan ikke tro at de har sådan
en med den pris

man undres
Avatar billede konder Nybegynder
23. september 2005 - 08:30 #8
Der er også denne:
www.appservnetwork.com
Avatar billede stieper Nybegynder
23. september 2005 - 08:57 #9
Takker fo svarene ;-)

@ gnuff: Har prøvet Aweris, men den kørte med en ældre version af MySql som nu er opdatere :-)

@konder: Det ser spændende ud det link du har sendt - smid et svar, så deler jeg point mellem dig og gnuff :)