Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. september 2005 - 10:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ohms lov osv.

Hej MG! Jeg skal til prøve på fredag! Jeg går Teknologi og kommunikations uddannelsen!

På Fredag skal jeg op i : Ohms Lov, Kondensatore, Dioder & Halvledere!

Jeg kan godt nogenlunde finde ud af tingene  Men hvis nogen lagde inde med notater om emnet ville det være kanon! (Har selv nogen, men inspiration fra andre, ville også være dejligt)

Jeg har tænkt lidt på at få skrevet alle formler ned, også lave en forklaring til hver enkelt udregning, så jeg kan se til "eksamen" hvilken udregning / formel jeg skal bruge!

F.eks :  Hvis man vil beregne Rtotal i et parallel kredsløb, Beregner man først ”R2 og R3” Som en parallel! Når man har Rtotal for dem, kan man lave den som ”1” modstand og derefter udregne som i et serieltkredsløb.

Tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 10:59 #1
unskyld jeg siger det, men burde sådanne ting (når de er SÅ basale for elektronik forståelsen) ikke sidde på rygraden så få dage før en eksamen ?
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 11:03 #2
undskyld endda
Avatar billede christoffero Nybegynder
14. september 2005 - 12:57 #3
http://www.formel.dk/
Der er svaret på det hele ..
Rtotal af et parralel
er:
_______________
1    +    1
___      ___
RX        RX
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. september 2005 - 19:30 #4
Det gør det skam også! Jeg er bare ved at lave et lille hæfte til mig selv, så jeg kan slå det hele op! (Må vi gerne)

Såå :)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. september 2005 - 19:39 #5
Hej Christoffer :) Jeg ved godt det du skrev der :) Det var bare et eksempel, dog synes jeg ikke at jeg kunne finde noget brugbart på formel.dk :)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
15. september 2005 - 14:15 #6
:)

Bare læg svar! Ku jeg ik bruge til ret meget !
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 14:18 #7
læg selv et svar og accepter dette *S*
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
15. september 2005 - 17:44 #8
.