Avatar billede satyriasis Nybegynder
06. september 2005 - 13:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Digitizer på papir

Kender I en god digitizer, hvor man kan lægge et stykke papir oven på tegnepladen, og så tegne på papiret. Altså så man både får en tegning på computeren, og på papiret.

Den må ikke være alt for dyr, helst under 1000 kr.

Jeg skal ikke bruge den til det vildt seriøse. Mest til sjove tegninger, og til at skrive på.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2005 - 16:56 #1
Du skal vide at når du køber digitizer, så er det meget vigtigt at den er "god nok" hvis du køber den for billigt kan den ikke anvendes, trykfølsomhed og nøjagtighed er vigtige faktorer hvis du skal kunne bruge den til at tegne med. Jeg har en wacom Inktuos 2 der koster ca 2400,- og den er god nok, meget billigere vil jeg ikke anbefale at du gør.

På min er overfladen gennemsigtig og løs så du kan lægge papir ind under overfladen og tegne efter her.
Avatar billede satyriasis Nybegynder
06. september 2005 - 17:46 #2
Det er ikke meningen at jeg vil tegne efter.
Jeg vil bare kunne tegne på den, så det både kommer frem på skærmen, og på papiret.
Ligesom man kan her: http://www.sandberg.dk/img/prod/lg/630-85_lg.jpg
Avatar billede humpfrey Nybegynder
06. september 2005 - 18:00 #3
hey
jeg har den der, du viser link til og den er ikke ret stor, men den gør det du gerne vil. Den "snakker" sammen med Flash og Photoshop helt uden problemer.
Medion har på et tidspunkt lavet nogle i A4 format, ved desværre ikke hvor de kan fås, og wacom er nok det bedste mærke, en rolls royce indenfor digitizere.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
06. september 2005 - 18:01 #4
øeh og den der sandberg har også så man kan lægge papiretind under overfladen
Avatar billede webt Nybegynder
06. september 2005 - 18:02 #5
Hvis du allerede har fundet en der kan nemlig den du viser ja men så er det vel bare at købe den, kan ummidelbart kun finde den her:
https://www.mjdata.dk/da/dept_58.html

Og så købe "kuglepennen" til:
http://www.expressdelivery.dk/asp/index1600.asp?varernr=630-84&goto=productinfo&gruppe=Digitizere&undergruppe=Digitizere_tilbehoer&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

Så skulle du da være oppe og køre, men som bufferzone siger, det kan også blive for billigt når det kommer til digitizers

Mvh
Martin
Avatar billede humpfrey Nybegynder
06. september 2005 - 18:07 #6
som sagt, den sandberg der, har et tegneomåde på 13,8 x 10 cm, og koster ca. 500,- kr. inkl plade, pen, batteri og software
Avatar billede satyriasis Nybegynder
06. september 2005 - 18:39 #7
Jeg vil meget gerne have den der sandberg, men har haft ringet til dem, og de siger at den er udgået.
Men hvis jeg er meget heldig, så har mj data den endnu. Jeg ringer til dem i morgen og spørger.
Hvis de har den på lager, så bliver jeg ekstremt glad, og kører ud og køber den.

Og så får du point webt ;)
Avatar billede webt Nybegynder
06. september 2005 - 19:59 #8
Her er et par mulige forhandlere ekstra:

http://dataconsult.dk/
http://www.it-data.dk/

Om de så rent faktisk har den tjaeh, den er på deres websites men der er ikke lager status, men det er værd at tjekke :)

Fortsat god aften
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
20. september 2005 - 11:34 #9
Havde de den? hvis ikke er der vel ikke så meget andet at gøre end se om den skulle være på dba eller andre lignende sites

Mvh
Martin
Avatar billede satyriasis Nybegynder
20. september 2005 - 14:25 #10
MJ Data er ikke en rigtig butik, det er bare et lille privatejet "firma". Jeg kan overhovedet ikke få fat på dem. Dataconsult har den ikke mere.
Jeg har dog lige fået en mail fra FONA i dag, hvor de skriver at den er udgået, men at de har fået nogle tilsvarende produkter:

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=12052
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=12579
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14070

Tror ikke at jeg kan bruge dem, da jeg gerne vil have mulighed for at lægge et stykke papir oven på digitizeren, og så tegne på det.

Men mange tak for hjælpen alligevel :)
Avatar billede webt Nybegynder
20. september 2005 - 20:35 #11
Hmm da egenligt underligt der ikke er nogen der laver noget som den, jo egenligt ret smart med mulighed for kuglepen.

Så er spørgsmålet så om man kan bruge den kuglepen fra sandberg på andre produkter eller om de kun laver dem for at gøre kunder der allerede har penpointer II tilfredse

Men jeg siger da tak for points, og ønsker dig held og lykke i jagten

Mvh
Martin
Avatar billede satyriasis Nybegynder
20. september 2005 - 23:14 #12
Her i dag skrev jeg en mail til stort set alle dem, som sandberg har haft leveret den til. En butik i Haderslev, der hedder Photocare har to tilbage. Regner med at få dem til at sende en til mig :)