Avatar billede alanius Nybegynder
04. september 2005 - 22:43 Der er 4 kommentarer

Sim 2 på xp

Har Win xp, og har uden problemer installeret datterens SIM 2. Men det vil ikke starte. Jeg får reklame-billedet det sædvanlige øjeblik, så bliver skærmen sort, musepilen kommer til syne - hvorefter maskinen fryser! End ikke Ctrl+Alt+Del virker.

Hvad kan problemet være? Maskinen havde ingen probs med spillet, da jeg brugte Win 98..
Avatar billede vejmand Juniormester
04. september 2005 - 23:00 #1
Prøv evt. følgende:
Højreklik på ikonet for programmet -> Egenskaber -> Kompatbilitet -> Flueben i "Kør dette program i Kompatbilitetstilstand for" -> Vælg Windows 98

Jeg ved ikke om dette vil virke, men det er da et forsøg værd.
Avatar billede alanius Nybegynder
04. september 2005 - 23:24 #2
Forsøgt med stor optimisme! - Men nej, situationen er uændret..
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
04. september 2005 - 23:33 #3
Du kan jo prøve denne:

http://www.softwarepatch.com/games/thesims2update.html

Det lyder højst sandsynlig som et problem med grafikkortet, er alle drivere fuldt opdateteret.

Gåind på nvidia's / ATI's hjemmeside og sikret at du har nyeste version
Avatar billede Vase Praktikant
17. september 2005 - 12:08 #4
Har du prøvet at ændre på skærmopløsningen? Ellers vil jeg give
halvamatoer ret i at det lyder grafik-relateret. Håber du imellemtiden har fået løst problemet :)