Avatar billede Slettet bruger
01. september 2005 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lokale brugere og rettigheder

Hej

Jeg har en SRV1 - hvor der er oprettet en lokal bruger.

Kan jeg på SRV2 tildele SRV1's lokale bruger rettigheder til en mappe på SRV2?

Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af det? (Begge maskiner er i samme domæne)
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2005 - 10:35 #1
nej. lokale brugere er kun kendt på den enkelte maskine. Det kan kun løses, hvis du opretter samme bruger+password på srv2
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2005 - 11:00 #2
Okay, men det giver jo ikke SRV1/BRUGER adgang - men SRV2/BRUGER....
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2005 - 11:02 #3
srv1 vil forsøge at authenticere med den nuværende bruger på srv2. Dvs er han oprettet begge steder, vil han blive lukket ind.
Avatar billede sricka Nybegynder
09. september 2005 - 16:00 #4
Hvilket operativsystem har vi fat i ?
Hvis det er Windows XP så kan du godt give en lokal bruger rettigheder på andre maskiner. Du skal bare vælge den rigtige maskine når du vælger "Fra denne placering". Start brugerprogrammet sådan:
Kør - lusrmgr.msc - vælg grupper - vælg brugertypen - tryk tilføj - find den rigtige pc med den bruger, du vil give rettigheder til den pc, du sidder ved og sæt den ind som "Fra denne placering". Skriv brugerens brugernavn og tryk ok.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2005 - 10:49 #5
ksoren - smider du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 16:08 #6
.... opgiver.. spgs. lukket