Avatar billede hschak Nybegynder
31. august 2005 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Webserver/Ftp Hjælp til oprettelse

Hey jeg er en "Nød" På dette område.

Problemet er at jeg i fritiden laver hjemmesider for private og små virksomheder.

Jeg vil så gerne have at jeg kan ligge mit arbejde op på min egen server Web/FTP. så kunden kan gå ind og se resultatet og hvordan det virker inden han får den lagt op på sit eget sted.

Jeg har brug for en TOTAL vejledning i hvordan jeg laver sådan en server. jeg giver 200 Point til den der guider mig helt igennem.

Jeg har :  Windows xp Pro - 1 mbit adsl forbindelse hos tdc -  Speedstream 4100 modem - har IIS installeret og  har også programmet serv-u 5.0.

Håber en kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 22:56 #1
...hvorfor kaster du ikke bare arbejdet op i en undermappe på dit eget website? Det er da 1000 gange nemmere.
Du har da dit eget website, ikke også?

Alternativt kan du bare oprette en reseller-konto hos www.Gullestrup.net som kan tilbyde dig at hoste op tl 5 domainer med 250 Mb. plads af gangen, og alle de faciliteter du kan ønske dig. En ren gavebod.
Via et CMS-system (som tildeles kun til dig), kan du nu oprette kunderne med deres domainer (eller købe domaniet til dem), og du kan nu hoste webhotel for dine kunder, og tjene extra penge på det også. Smart, ikke? ;-)

Men hvis du absolut gerne vil placere dine kunders websites på din egen PC, så kan du gøre dette via http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=36
De hjælper dig gerne med at sætte hele mollevitten op.  :-)
Avatar billede hschak Nybegynder
02. september 2005 - 11:54 #2
tror det køre næsten på  http://Schak.lir.dk/  gennem dyndns    men kunne man ikke få navnet ændret så der evt kun stod evt Schak.dk  ??
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2005 - 12:49 #3
Så skal du bare købe domainet "Schak.dk", det er ikke ret dyrt.

Igen: www.Gullestrup.net kan hjælpe dig.
Avatar billede hschak Nybegynder
09. september 2005 - 00:08 #4
okay  lukker spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2005 - 01:55 #5
Mange tak for points, men fik du klaret problemet? Ellers er der ingen grund til at tildele mig points, hschak. Fortæl fortæl.