Avatar billede loginn Nybegynder
29. august 2005 - 21:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

redigering af php

jeg er begyndt at kigge lidt efter php løsninger til min hjemmeside så altså helt jeg er helt grøn
hvad redigere man det i for nå jeg åbner php filen i Frontpage ”eksempel” ser det helt mærkeligt ud jeg mener nå jeg åbner asp eller html ser det ok ud jeg skal først oploade det på serveren før jeg kan se resultatet, hvad program skal jeg ligge ind for at køre det på min computer????

Er der nogle færdige skabeloner man kan downloade et sted så man bare kan redigere i dem
Jeg tænker på denne her side http://www.theilsby1.dk det jeg godt kan li ved den er at den bliver opdateret ude til højre hver gang de har ændret siden håber på positivt svar
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2005 - 21:53 #1
enhver editor kan bruges til at skrive PHP i

du kan installere PHP på din egen PC og viewe der
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2005 - 21:55 #2
måske skal du ud og finde noget CMS lignende
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
29. august 2005 - 22:00 #3
Altså, du kan jo Download/Købe færdige templates, hvor du så kan ligge dit eget opdateringssystem ind i, der vil jeg dog kun anbefale med den viden som jeg formoder du har i PHP at du vælger et nyhedssystem, som du også kan finde mange steder (www.hotscripts.com) Ellers er Dreamweaver et rigtig godt program ang. php. Ellers er der jo også den gode gamle notesblok. Ang. med at det ser mærkeligt ud, vil jeg råde dig til at downloade Apache server, så kan du køre PHP sider på din egen computer (http://httpd.apache.org/download.cgi)

Held og lykke!
Avatar billede loginn Nybegynder
29. august 2005 - 22:01 #4
jeg kan godt rette i kode stumperne men jeg syntes det er dumt at smide på nettet hvergang jeg vil se det

hvad er CMS??
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2005 - 22:04 #5
CMS = Content Management System

et flærdigt system, hvor du bare ligger rå teksten ind og så sørger noget
færdigt PHP kode for at formatere det som HTML, vise nyeste etc.etc.
Avatar billede loginn Nybegynder
29. august 2005 - 22:07 #6
mr-mycom købe... gør jeg bare ikke, jeg kigger lidt omkring hotscripts.com har jeg ikke set før det ser godt ud og så må jeg læse lidt mere om apache smid et svar
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
29. august 2005 - 22:07 #7
Ja, som arne_v siger CMS ville nok være den ultimative løsning, men det koster tit penge.. ved ikke om arne kan ryste et godt freeware CMS system ud af ærmet :)
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
29. august 2005 - 22:08 #8
Svar :)
Avatar billede loginn Nybegynder
29. august 2005 - 22:09 #9
så tror jeg nok du fik dine point
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2005 - 22:11 #10
jeg mener da at der er masser af gratis CMS'er i PHP

xoops skulle være ret populær for tiden
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
29. august 2005 - 22:12 #11
Nope, du skal lige markere mig først, og så trykke accepter svar :)
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
29. august 2005 - 22:13 #12
arne_v har du prøvet det? Eller ved du om der er en masse reklame og popups, er der jo som regel med de der færdige freeware cms? Eller fved du om det er nemt at sætte op!?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2005 - 22:16 #13
nej - jeg bruger ikke CMS'er

det er et dybt seriøst CMS som bruges af seriøse firmaer til deres web

jeg forstår iøvrigt ikke helt hvor du har det indtryk fra - PHP open source
er ligesom slet ikke egnet til uønskede popup reklamer - folk fjerner dem jo bare

jeg tror at det er i den lidt tunge ende d.v.s. ikke nødvendigvis nemt
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2005 - 22:17 #14
typo3 skulle også være særdels seriøst
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
29. august 2005 - 22:29 #15
Ja det kan sku godt være jeg bare har haft fat i de forkerte :) Jeg tror da jeg vil prøve dem engang så.. Tak for tippet.
Avatar billede loginn Nybegynder
30. august 2005 - 00:49 #16
der tror jeg den var