Avatar billede kazuko Nybegynder
29. august 2005 - 16:36 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Mangler lige det sidste rækkevidde.

Hey alle eksperter..

jeg bor en opgang fra min far inde i byen og har set det smarte i at bruge hans internet... han har en trådløs router fra linksys. når jeg sidder i min lejlighed kan jeg godt se netværket og også godt logge på men den har det bare med at ryge af og somme tider kan den ikke se det.... det er derfor jeg nu vil høre om der er nogen enkel måde at forstærke signalet på...

Venlig Hilsen

Kazuko
Avatar billede werd Nybegynder
29. august 2005 - 16:46 #1
tjek lige med hans udbyder om de tillader det - det gør de nemlig højst sandsynligt ikke og så er spørgsmålet ikke tilladt her på eksperten :(
Avatar billede kazuko Nybegynder
29. august 2005 - 16:47 #2
er gjordt og på det punkt er der ingen problemer....
Avatar billede werd Nybegynder
29. august 2005 - 17:25 #3
den som skriver d i gjort skal have enden smurt - hvilken udbyder har han?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. august 2005 - 17:37 #4
Hvad er det for en router han har? Der findes nogle versioner af firmware til wrt54g som gør at man kan skrue op for sendestyrken, så tjek lige om det er den model han har.
Avatar billede hexya Nybegynder
29. august 2005 - 17:44 #5
I kunne jo førsøge jer med en antenne-forstærker. (Gå ind i Netværk-trådløse nederst på siden)
http://www.shg.dk/

Det her link åbner boksen direkte til den antenne, som giver jer godt og vel den dobbelte rækkevidde (men hovedsiden der åbner nedenunder er ikke den aktuelle - derfor ovenstående link).
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240383
Avatar billede kazuko Nybegynder
29. august 2005 - 17:48 #6
ville sådan en behjælpe at jeg nogen gange ryger af??
Avatar billede dmcn Praktikant
29. august 2005 - 17:51 #7
Besvar lige schwarz84's spørgsmål omkring mærket på routeren, da der ofte er en hel del rækkevidde at vinde ved at installere en anden firmware. Så slipper I for at skulle investere i mere udstyr. :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. august 2005 - 17:55 #8
kazuko: Hvis det skyldes at styrken ikke er høj nok, så ja.

Den omtalte firmware kan hentes herfra:
http://www.hyperwrt.org/
Avatar billede kazuko Nybegynder
29. august 2005 - 17:55 #9
mange tak... giver point når jeg ser om det virker
Avatar billede hexya Nybegynder
29. august 2005 - 18:21 #10
Jamen så lægger jeg også et svar, så kan du selv vælge :^)
Avatar billede kazuko Nybegynder
03. september 2005 - 13:08 #11
sidste hjælp drenge.. min router hedder WGR614v6.... virker det med den firmware eller hvor kan jeg finde en anden??