Avatar billede jgkl Nybegynder
29. august 2005 - 12:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Aktivi / Inaktiv

Hej

Jeg har 2 views som skal indeholde nogle aktive / inaktive records.

Aktiv record view: Alle medarbejde der er mødt
Inaktiv record view: Alle medarbejdere der IKKE er mødt.

Hvordan arrangere jeg nemmest at de kun kan vises i det ene view.. og kun den senset record de har oprette?
Avatar billede jogii Nybegynder
29. august 2005 - 13:49 #1
Det er meget afhængig af hvilket system du har til vedligeholdelse af data. Som standard  findes der ikke en Lotus applikation der vedligeholder dette. Jeg har selv hos en kunde oprettet en tilsvarende database. Men den indeholdt kun 1 dokument pr. person, som heletiden blev rettet til. Hvis du har flere dokumenter pr. person, f.eks. 1 pr. dag, så vil man normalt oprette en oversigt der indeholder en SELECT @Created >=@Today eller lignende, men den tilsvarende teknik vil ikke kunne vise en liste over personer som ikke er mødt endnu. Med et trik kan man lave "pladsholder"-dokumenter, som oprettet/rettes ved midnat for alle medarbejdere. Hvis en medarbejder opretter sit "Nu er jeg på arbejde" dokument, så vil dette dokument finde "Ikke mødt"-pladsholder dokumentet og sætter et flag som sørger for at dokumentet ikke længere vises i "Ikke mødt" oversigten.

Alt dette lyder lidt besværligt, og det er det også. Selve problemstillingen med at lave en "mødt/ikke mødt" oversigt kan være meget kompleks.
Avatar billede jgkl Nybegynder
27. september 2005 - 14:54 #2
takker for hjælpen, men har opgivet projektet, læg et svar, så skal du få point
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2005 - 15:01 #3
Så gør jeg det. Men det er ikke særlig vanskelig at lave. Hvad holder dig tilbage?
Avatar billede jgkl Nybegynder
27. september 2005 - 15:03 #4
Min tid, arbejdssituation og mine manglende evner som notes programør :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2005 - 15:06 #5
Kunne I ikke tænke jer at få kontakt med nogle habile (og ikke nødvendigvis pissedyre:-) Lotusprogrammører?  se evt. på http://www.notesnet.dk
//Jörg
Avatar billede jgkl Nybegynder
27. september 2005 - 15:09 #6
Jo tak, vi har allerede kontakt til et par stykker af "Jer" men dette var bare et lille side projekt som kunne være rart for mig at lege med.