Avatar billede xy Nybegynder
29. august 2005 - 08:27 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke bruge windows update

Når jeg går på Windows update sker dette og jeg kan ikke komme længere med fortsæt:
  Filer, der kræves for at bruge Windows Update, er ikke registreret eller installeret på computeren længere. Sådan fortsætter du: :

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre ?
Avatar billede boxer Nybegynder
29. august 2005 - 08:38 #1
Er din Windows version lovlig?
Avatar billede xy Nybegynder
29. august 2005 - 08:41 #2
Ja, ægtheden er blevvet chekket på update tidligere
Avatar billede boxer Nybegynder
29. august 2005 - 09:10 #3
Så skal du under kommandoen Kør skrive: "sfc /scannow" Der skal være mellemrum mellem c og /
Det er det nemmeste at starte med. Du skal sandsynligvis bruge din windows cd. Det kan godt tage et par timer.

Hvis det ikke virker kan vi forsøge med en repair som beskrevet her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede boxer Nybegynder
29. august 2005 - 09:11 #4
Ovenstående tager udgangspunkt i at du bruger XP?
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. august 2005 - 09:16 #5
Inden repair ville jeg køre en chkdsk på C:
Avatar billede boxer Nybegynder
29. august 2005 - 09:28 #6
peet49 -> Helt enig
Avatar billede xy Nybegynder
29. august 2005 - 10:36 #7
Chkdisk virkede ikke hverken fra denne computer el kommandopromt og sfc /scannow havde heller ingen effekt. Da jeg læste under repair og så at det ville blive en langvarig proces, da alle opdateringer skulle hentes igen.

Da valgte jeg at køre en ghost backup der var lavet for et stykke tid siden.
Så nu bliver der lidt arbejde med opdateringer og sikkerhedskopier. Hovedsagen er
at nu virker Windows update igen

Ellers tak for hjælpen
Avatar billede huset Praktikant
29. august 2005 - 11:36 #8
Du kunne tjekke, at din firewall tillod generic host. Er dette nægtet, vil du ikke kunne opdatere Win
Avatar billede xy Nybegynder
29. august 2005 - 12:43 #9
Jeg fik løst problemet med mit ghostprogram
Avatar billede huset Praktikant
29. august 2005 - 13:07 #10
Tjek det jeg siger en anden agng så :D