Avatar billede gingers Nybegynder
28. august 2005 - 21:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min diskette driller

Hejsa

Nu har jeg spurgt alle de IT-mennesker jeg kender og ingen kender svaret, så nu søger jeg et svar hos jer.

Jeg har en gammel "Komputer for alle" diskette fra 95, hvorpå der ligge et lille spil jeg gerne vil have igen. Men hver gang jeg sætter disketten i mit A-drev, spørger den om jeg vil formatere... DET VIL JEG IKKE... jeg vil have mit spil.

Så er mit spørgsmål så.

Hvordan åbner jeg min gamle diskette?

eller

Er der nogen der kender programmet "Useless" og måske kan sige mig hvor det findes?
Avatar billede screem_brille Novice
28. august 2005 - 22:03 #1
er disken så gammel kan du nemt risikere at disken har tabt magnetismen, og derfro virker som den er uformateret.
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2005 - 22:04 #2
Har du prøvet på andre computere, d.v.s. i andre diskettedrev?

Det kan også tænkes, at disketten har været i nærheden af noget, som har slettet eller ødelagt indholdet, f.eks. et eller andet med en magnet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. august 2005 - 22:05 #3
Disketten er død. Alle disketter har en vis holdbarhed. Denne holdbarhed afhænger stærkt af hvordan den er blevet opbevaret. Hvis diskettens bootsektor først står af, så vil disken sige som din gør. hvis du skal redde dataen, så skal der særlige programmer til.

du kan prøve med programmer fra GetDataBack fra runtime eller PCI filerecovery. Der er flere gratis programmer på markedet, men det er ikke sikkert de klan gøre noget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. august 2005 - 22:05 #4
Hvis du bor i københavnsområdet er du velkommen til at kikke forbi, så ser jeg hvad jeg kan gøre
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. august 2005 - 22:06 #5
Avatar billede gingers Nybegynder
28. august 2005 - 22:16 #6
Tak det vil jeg prøve. Det er surt hvis dataen er gået tabt, da jeg ikke kan finde spillet mere. Jeg har prøvet i andre computere og der siger den det samme.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. august 2005 - 22:18 #7
Hvis du har adgang til Norton Utillities findes også en disk doctor der måske kan gøre noget
Avatar billede gingers Nybegynder
28. august 2005 - 22:19 #8
Jeg har ikke norton på min computer... desværre
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 22:26 #9
Ja nu er jeg jo så begejstret for det "data gendannelses program" som jeg har lagt ud på min side, så prøv det
http://www.helgec.dk/lost_partition.html
http://www.helgec.dk/lost_data.html
Avatar billede gingers Nybegynder
28. august 2005 - 22:31 #10
Tusind tak. Dem vil jeg prøve hvis ikke det andet virker :o)