Avatar billede krohn Praktikant
27. august 2005 - 12:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Håndtering af div. reporter

Jeg mangler en måde at håndterer f.eks daglig  overlevering, i text evt. regneark.
Jeg ved ikke om der findes et program der kan dette eller hvordan det kan løses rimelig "nemt"
Avatar billede kjulius Novice
27. august 2005 - 17:51 #1
Undskyld, men det er da et af den slags spørgsmål man skal have en universitetsgrad inden for tankelæsning for at kunne besvare.

Har det noget med en database at gøre (spørgsmålet er stillet her, men årsagen er ikke umiddelbart indlysende)?
Hvad for nogen rapporter?
Hvilken håndtering af disse rapporter forestiller du dig? Skal programmet hidkalde postens erhvervstjeneste en gang i døgnet, eller hvad skal det gøre?
Er det færdige rapporter, der skal gøres et eller andet ved, eller skal disse genereres?
Hvem skal evt. generere dem, databasen (det er ikke noget, databaser gør - med mindre du tænker på Access og lign. som er både database og applikationsgenerator i en pakke)?

Som du kan se, så er jeg totalt blank overfor hvad du vil med spørgsmålet.
Hvis du ønsker input, må du hellere "fatte pennen" igen, og komme med en uddybende forklaring.
Avatar billede krohn Praktikant
27. august 2005 - 20:01 #2
Jeg skal prøve at gøre det noget mere fatteligt, ikke at jeg tvilver på dine evner som tanke læser:)
Der er til daglig handover mellem personer i en bestemt stilling der er 24 timer bemandet 12/12 ( der arbejder f.eks. 1 mdr. og har fri 1 mdr.). nomalt skrives de i word, en da det ikke er det nemmeste at finde f.eks. alt der omhandler"postens erhvervstjeneste" i blandt måske 100 word dokumenter, tænkte jeg at der måske var en mulighed med en DB, og der måske var en sådan en, jeg ved ikke hvad der skal skrive til DB.
Håber dette kaster lidt lys over hvad det er jeg kigger efter. ellers prøver jeg igen
Avatar billede krohn Praktikant
16. september 2005 - 14:23 #3
Lukker