Avatar billede plazm Nybegynder
27. august 2005 - 11:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opret Artikkel

Jeg syns efterhånden at vi har for mange af disse artikler som burde være et spørgsmål.  Kunne man ikke bare sætte et tjek på om folk har været medlem i en uge eller mere før de kunne oprette en artikkel. Tror jeg ville lukke en del af disse artikler ude.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2005 - 14:46 #1
eller 2 uger og deltagelse i minimum 10 spørgsmål

inden folk vil undervise andre er det måske godt lige at have vurderet
niveau, stil og tradition på E
Avatar billede plazm Nybegynder
27. august 2005 - 15:18 #2
fuldstændig enig.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2005 - 16:39 #3
Hmm.. hvad nu hvis en person, med en Ph.D. i et-eller-andet, opretter sig som bruger.. så skal han altså deltage i 10 (tilfældige) spm, og vente i mindst 2 uger, før han kan oprette en artikel..?

Hvad bliver det næste.. måske at undersøge vedkommendes baggrund, for at se hvilke karakter han/hun har fået? Sætte ham/hende på en prøve, som han/hun skal består først?

Artikler oprettes efter evne, ikke efter hvor lang tid man har været medlem, eller hvor mange spm man har deltaget i..

Man burde give en bedre beskrivelse af, hvad et "spørgsmål" er, og hvad en "artikel" er.. evt med henvisninger eller eksempler.

Tro det eller ej, men folk er dummere end man egentligt tror.. og intet er idiotsikkert.. folk undervurderer hele tiden disse "idioter"..

(en omformulering af et udtryk, som jeg ikke kan huske helt præcist)

/theSurfer
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2005 - 16:45 #4
hvorfor ikke ?

selvom man er PhD så har man ikke nødvendigvis forstået god E skik og brug på
5 minutter

og hvis ikke man gider vente et par uge og deltage i et par spørgsmål
for at lære E at kende, så har jeg seriøse tvivl med hensyn til artiklens
værdi

viden og evner er nødvendige til en god artikel men ikke tilstrækkelige - man
skal lige lære dem man skriver til at kende en lille smule først
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2005 - 16:56 #5
Jeg siger ikke at man skal forstå E på 5 minutter..

Hvordan er det lige at "artikel" officielt er beskrevet, p.t.?

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2005 - 16:57 #6
..jeg søger naturligvis et sted på E, hvor man kan læse beskrivelsen.. :-)

/theSurfer
Avatar billede roenving Novice
28. august 2005 - 13:15 #7
Har du ikke bare læst OSS'en ?-)

*lol*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. august 2005 - 17:39 #8
Jeg synes at det er for ringe, at Eksperten ikke har en FAQ/OSS. Nogle brugere her fra, har lavet ExpFaq ( http://expfaq.1go.dk ), men der henvises ikke engang til den.

Der var vist noget med, at admin ville have den som artikel.. men hvad så? Hvordan skulle der henvises til den, så man kunne undgå fejl? Jeg tror at han mente, at man kunne henvise til den, *når* en bruger havet lavet en fejl.. synes jeg er for sent..

Uden vejledning, skal folk sq ha' lov til at lave fejl..

/theSurfer
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2005 - 18:18 #9
Jeg synes klart at den FAQ burde være her med et meget tydeligt link så alle fik
den læst.

Men nu synes jeg ikke at man behøver læse en FAQ for at forstå forskellen
på et spørgsmål og en artikel.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. august 2005 - 18:20 #10
arne_v> Enig (spørgsmål vs artikel). Men det er det så åbenbart..

/theSurfer
Avatar billede plazm Nybegynder
15. november 2005 - 11:25 #11
nå, jeg får lige lukket