Avatar billede lkt Juniormester
26. august 2005 - 16:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En tabel der står udenfor papiret

Jeg hår fået tilsendt en medlemsliste pr. mail. Den er lavet i en tabel. Når jeg åbner dokumentet, står tabellen udenfor venstre margen. Dvs. jeg kun kan se de tre kolonner der står længst til højre. hvordan får jeg flyttet tabellen ind midt på papiret?
Avatar billede lkt Juniormester
26. august 2005 - 16:29 #1
Jeg har selv fundet ud af problemet. Jeg gik ind i egenskaber og centrerede tabellen.
Avatar billede kol Nybegynder
26. august 2005 - 17:58 #2
Hej lkt!

Det tog dig så 43 sekunder at finde løsningen selv.
Det var kortere tid end det tog at lægge spørgsmålet ud på Eksperten, hva'.

Vi har nok alle oplevet en tabel, der er vokset ud over margin, og hvad gør man så?
Du fandt en god løsning.
Men tabellen kan være så bred, at den også centreret stadig er for bred.
Man kan markere en eller flere kolonnerog så i >tabel >egenskaber vælge en lille kolonnebredde. Så vil de tilstødende kolonner dukke op, og man kan så rette tabellen til.

Hilsen KOL
Avatar billede hcma Novice
27. august 2005 - 07:36 #3
eller også ændrer man sideopsætning fra stående til liggende  :o)