Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2005 - 17:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hjælp til køb af digi kamera

jeg skal købe en digital kamera og ved ikke hvad jeg skal købe.

jeg tænkte den skal koste max 3000

er der nogen der har nogle gode råd? eller nogen kamera som de kan anbefale?

kameraet skal primær bruges til tage billeder af specielle aftener som bryllup fester osv

kameraet skal :

have blitz
hurtig om at tage et billed
lcd skærm
auto fokus
må gerne have en fed design  og ikke bare en firkantet klods

jeg var i merlin butikken idag , der var mange forskellige , jeg fik øje på

Fujifilm FinePix S7000

Sony Cyber-shot DSC-W17
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2005 - 17:33 #1
http://www.dpreview.com/ finder du mange gode oplysninger om de fleste digitale modeller.
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp kan du sammenligne modeller

De fleste modeller har eget forum hvor du kan spørge og læse hvad folk der har købt de forskellige kameraer mener om dem.

Jeg har selv brugt dpreview til mine sidste 2 digital køb, deteret genialt site til dette
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2005 - 17:34 #2
jeg er ikke så meget for engelsk
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. august 2005 - 18:24 #3
Avatar billede jokkejensen Novice
25. august 2005 - 18:47 #4
Canon ixus er et fint "familie" camera...

har haft et 500 og et 700 i hænderne, og de er nærmest ens. 700 er lidt hurtigere og tager lidt størrer billeder...

Men de er begge gode..
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2005 - 19:09 #5
den har jeg faktisk læst en test om .det skulle vist være en fin kamera.

Men er stadig i tvivl om hvad jeg skal købe
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2005 - 19:20 #6
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

herinde der kan jeg ikke finde de to kamera som jeg havde fået øje på

altså ixus700 og finepix s7000
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2005 - 19:36 #7
bufferzone.. det var alligevel en god side du kom med der.. sorry for den hurtige reaktion jeg kom med.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2005 - 19:54 #8
det gør ingen ting
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
25. august 2005 - 21:38 #9
har selv et sony dsc w1 (modellen før med 5 mpx).
Fungerer rigtigt godt og rart med den store skærm.
Avatar billede re-flex Nybegynder
30. august 2005 - 12:18 #10
Ved et budget på 3000 kroner ville jeg anbefale et Canon S2 IS eller et Sony DSC H1. De er en smule dyrere, men det er pengene værd. De har begge 5MegaPixel, 12x optisk zoom (brændvidde ca. 30-420).

Selvfølgelig er de lidt større end de kompakt kameraer som man kan købe nu. Men problemet ved kompaktkameraer er, at de ofte ikke har så god zoom og de er langsomme. Såvidt jeg husker har Canon S2 IS en lukkerforsinkelse på 0,3 sekund. Det er næsten samme tider som for digitale spejlreflekskameraer.

Canon Ixus, som næsten altid bliver nævnt i indlæg som disse er udemærket, de er små og levere en rimelig billedkvalitet. Dog er problemet ofte at producenterne forhøjer opløsningen. Fra fx 5MP til 7MP selvom at størrelsen på CCD'en eller CMOS'en forbliver samme størrelse, dette betyder at der oftest vil være mere støj på billederne da der skal mere lys til 7MP. Lyset skal ramme samme areal ved 5MP som ved 7MP, men ved 7MP skal der mere lyd til da dette ikke kan ramme censoren vil der komme støj. Derudover er Canon S2 IS og Sony DSC H1 også gode hvand angår kontinuerlig fotografering. De kan tage ca. 2.1 frames i sekundet, ved dog ikke i hvor lange billedserier. Her kan et Nikon D50 DSLR, som jeg har, tage 2.5 frames i sek. i billedserier på op til 137 billeder. Små kompakt kameraer, tager oftest kun 1.1 frames eller lign.
Avatar billede dustwalker Nybegynder
31. august 2005 - 16:18 #11
hej re-flex

kan helt klart til slutte mig dig i valget af først nævnte kamara... Du nævnte Canon S2, og nu ville jeg bare lige høre om du har set den her i landet...?? det er et knald godt kamera til prisen. Har været på jagt efter det for til de penge får man ikke noget bedre... men min jagt har været forgæves da de ikke har været i europa en overgang... -ved ikke om de er kommet det.

enriko: lad være med at købe cybershot... de tager altså for dårlige billeder, og deres optik er jeg ikke tilfreds med, selvom det faktisk skulle være det bedste.(på papiret;-))
men canon S2 er ikke til at tage fejl af...!!!
Avatar billede re-flex Nybegynder
31. august 2005 - 22:03 #12
Her skulle være en liste over evt. forhandlere. Check forhandleren egen hjemmeside, for også at være sikker på at de har det: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140039
Avatar billede enriko Nybegynder
01. september 2005 - 18:14 #13
hej
cybeshot skulle være ret god , jeg ahr også læst en test om den .. du siger for dårlige billeder? har du selv haft sådan en ?
Avatar billede dustwalker Nybegynder
02. september 2005 - 07:14 #14
Min kammerat havde en med på ferie i norge sidste år, jeg havde desværre glemt mit egen så jeg brugte hans lidt. Om der var noget i vejen med det skal jeg ikke kunne sige men jeg har selv et HP850 og det tager langt bedre billeder en hans, og jeg ærgede mig meget over at jeg ikke havde fået mit eget med. Det er på det grundlag jeg at jeg synes det tager dårlige billeder...
Avatar billede verdande Nybegynder
22. november 2005 - 14:58 #15
Hvis jeg var dig, ville jeg da lige smutte ind omkring www.akam.dk der er der masser af gode test af næsten alle digitalkameraer, og det er i modsætning til Tænk, som jeg også har prøvet, ganske gratis. Hvis ikke du orker at læse dig gennem en masse nørd-oplysninger kan du bare gå lige til konklusionen.
Avatar billede enriko Nybegynder
22. november 2005 - 18:46 #16
jeg tjekker den ud senere tak
Avatar billede enriko Nybegynder
24. februar 2006 - 17:27 #17
nu har jeg købt en canon ixus 750 hvilket jeg virkelig godt kan lide :)

hermed lukker jeg spm

tak for hjælpen