Avatar billede magger Novice
24. august 2005 - 09:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet Word-dokument

Argh, jeg har mistet et meget langt dokument! Dokumentet har været vedhæftet til en mail og er åbnet fra emailen. Derefter har jeg redigeret dokumentet og gemt det (jeg har gemt det med Gem, ikke Gem som) og det vil sige, at det jo nok er blevet gemt som en temporary file.

Efter at have gemt dokumentet har jeg slukket min computer. Da jeg senere tændte min computer for at arbejde videre på dokumentet, er det væk. Jeg kan ikke finde det nogen steder på computeren ved at søge efter det. Ved søgning dukker det originale dokument op, som jeg i første omgang modtog som den vedhæftede fil, og når jeg forsøger at åbne det redigere, lange dokument i Word i Filer-menuen, får jeg en fejlmelding om at stien til dokumentet ikke kan findes/ikke er gyldig.

What to do? Er der nogen måde at redde mit dokument på?

Jeg bruger Windows XP Home og Office XP, hvis det ellers gør nogen forskel....

Håber meget på svar - på forhånd tak!

/magger
Avatar billede dla Praktikant
24. august 2005 - 10:07 #1
Hvis du også sagde ja til at gemme din mail da du lukkede den efter du havde redigeret dokumentet, burde det ligge i den mail.
Avatar billede magger Novice
24. august 2005 - 10:13 #2
Hmm... Jeg tror slet ikke jeg har haft mailen åbnet - jheg har bare fået vist indholdet og den vedhæftede fil i visningsvinduet. I hvert fald har jeg været inde i mailen og åbne den vedhæftede fil, men det er kun det uredigerede dokument, jeg får frem på den måde.

Er det virkelig sådan, at dokumentet forsvinder, når ikke jeg har gemt det "rigtigt" f.eks på harddisken? Jeg har gemt det løbende, mens jeg har redigeret det, men jo kun i den temporære fil...
Avatar billede dla Praktikant
24. august 2005 - 10:18 #3
Som du selv siger - det er en temporær fil... sorry!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 10:20 #4
Tips:
... kig i C:\Documents and Settings\[Bruger]\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
eller
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Lokale indstillinger\Temp

PS: Du skal lige kunne se skjulte filer/mapper ved:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede dla Praktikant
24. august 2005 - 10:23 #5
Jeg er bare bange for at det ikke hjælper noget - det er kun genveje der ligger der.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 10:27 #6
Er nok prøvet:
Start WORD - Se i [Filer] sidst 4-10 åbnede dokumenter...
Avatar billede dla Praktikant
24. august 2005 - 10:29 #7
jamen majsmark - det er da også kun genveje...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 10:36 #8
... der er tihvertfald den PATH/sti hvor den kunne have ligget...
Hmmm...

Der har været en tråd tidl. her på eksperten.dk om dette. Ovenstående trix var dengang løsningen ...

Har pt. ikke yderligerer...
Avatar billede falster Ekspert
24. august 2005 - 11:10 #9
Blot et tillæg til majsmarken:

Måske i en undermappe, som hedder noget med OLK, f.eks. C:\Documents and Settings\[BRUGER]\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\OLK7
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2005 - 12:15 #10
Har du prøvet med Start > Søg > Efter filer og mapper > Alle filer og mapper > I "Hele eller dele af filnavnet" skriver  du en del af filnavnet, hvis du kan huske det.
Avatar billede magger Novice
14. september 2006 - 10:43 #11
Jeg lukker.