Avatar billede annikal Nybegynder
23. august 2005 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

internet dur ikke med ekstra ledning

Hej.
Min bror skal have hans computer ind i et andet rum og har derfor købt 100meter kabel men når han sætter det nye kabel i dur internettet ikke, den kan godt finde hans lan- forbindelse men han kan ikke se nogle sider på nettet.
Hvad kan der være i vejen?
han har internet igennem kabeltv.
Jeg håber der er nogle der ved hvorfor computeren skal minimum 30 meter væk fra stikket i vægen derfor den lange ledning.
Sætter han den gamle ledning på 10meter til dur det godt.
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2005 - 16:03 #1
der kan være flere grunde - fx at det ene er et krydset kabel og det andet ikke er. Prøv at sammenlign de 2 ender på det ene kabel og det samme med det andet - det i skal lægge mærke til er farverne på de små ledninger inde i selve stikket.
Avatar billede annikal Nybegynder
23. august 2005 - 16:05 #2
der er ingen farver i da det er gennem antenne stikke vi kører.
Inde i ledningen er der bare en lille metal tap som skal ind i modemet og begge 2 er ens.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. august 2005 - 16:19 #3
Kører den lange forbi noget der giver forstyrrelser..... f.eks. antenneforstærker ell. lign.
Avatar billede annikal Nybegynder
23. august 2005 - 16:24 #4
problemet er løst.
Problemet var meget lille han havde fået noget af sølvpapiret med ind i stikket og det var nok til at den ikke ville køre, men nu kører den på fuld knald.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. august 2005 - 16:26 #5
jamen tak for hjælpen.... eller rettere det var så lidt