Avatar billede mik28 Seniormester
23. august 2005 - 15:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Virtual Host

Jeg ved godt at dette spørgsmål er stillet mange gange, men jeg har ikke været i stand til at finde et svar herinde. Jeg forstår ikke hvad der er galt med følgende

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin webmaster@web-oasen.dk
    DocumentRoot /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/web-oasen.dk/ROOT
    ServerName web-oasen.dk
    ErrorLog /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/web-oasen.dk-error_log
    CustomLog /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/web-oasen.dk-access_log common
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin webmaster@flexbreeze.dk
    DocumentRoot /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/flexbreeze.dk/ROOT
    ServerName flexbreeze.dk
    ErrorLog /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/flexbreeze.dk-error_log
    CustomLog /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/flexbreeze.dk-access_log common
</VirtualHost>

Jeg bruger gratisdns til at pege på min ip
Avatar billede mik28 Seniormester
23. august 2005 - 15:07 #1
Der ligger en index.html fil i de to biblioteker
Avatar billede webt Nybegynder
23. august 2005 - 15:34 #2
Har du prøvet at tilføje ServerAlias

altså
ServerName flexbreeze.dk
ServerAlias flexbreeze.dk

eller
ServerAlias *.flexbreeze.dk

Mvh
Martin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2005 - 15:37 #3
"Access forbidden!

You don't have permission to access the requested directory"

Hvad er rettighederne på de kataloger du har: /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/flexbreeze.dk/ROOT  ?
Avatar billede mik28 Seniormester
23. august 2005 - 15:53 #4
hvad er det man skriver for at se rettighederme
Avatar billede mik28 Seniormester
23. august 2005 - 15:57 #5
Jeg har prøvet at tilføje ServerAlias, men det hjalp ikke
Avatar billede mik28 Seniormester
23. august 2005 - 16:08 #6
Kunne jeg skrive noget i den her stil uden at gå for meget på kompromis med sikkerheden

chmod -R 004 /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/web-oasen.dk/ROOT
Avatar billede mik28 Seniormester
23. august 2005 - 16:28 #7
Jeg forstår det altså ikke. Er det korrekt forstået at hvis jeg skriver chmod -R 644 /opt/jakarta-tomcat-5.5.9/www/web-oasen.dk/ROOT, så har ejeren læse/skrive rettigheder og group+alle andre kan kun læse?
Avatar billede webt Nybegynder
24. august 2005 - 07:40 #8
Jeg vil bare lige sige det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe mere, men det er bare lang tid siden jeg har rodet med permissions på den måde,

Men ja, det er rigtigt at 644 = Owner read/write og alle andre kun read,
dog tror jeg,, efter en lille søgning at der skal lidt mere til, ser ud til andre folk med samme problem kun har kunne fixe det ved at chmod'e til 755 altså Owner, read/write/execute og group samt public read/execute, om dette er en sikkerhedsrisiko,, ved jeg ikke, det må en der har lidt mere styr på det kunne fortælle

Mvh
Martin
Avatar billede mik28 Seniormester
06. september 2005 - 07:45 #9
det blev løst ved at flytte det til /var Det giver ingen mening, men nu virker det
Avatar billede mik28 Seniormester
06. september 2005 - 07:45 #10
Jeg lukker igen