Avatar billede jklitgaard Nybegynder
23. august 2005 - 10:12 Der er 9 kommentarer

Palm V hotsync med Win XP via serie port

Hej

Har virkelig brug for hjælp. Jeg har en Palm V, der pludselig er holdt op med at synce. Fejlmeldingen er;

The connection between your handheld computer and the desktop could not be etablished. Please check setu and try again.

Det skal siges, at jeg har prøvet at geninstallerer alt og  ændre i set-up. Har prøvet at opdaterer drivere til serieport, men ligemeget hjælper det.
Der er ingen rep. af Palm i DK mere, så ikke meget hjælp at hente. Palm.com hjælper heller ikke.

Er der nogen der har noget konstruktivt? Pointen tildeles den der har løsningen.

Vh
Klitgaard
Avatar billede jklitgaard Nybegynder
23. august 2005 - 14:43 #1
hej

Er der ingen der kan hjælpe ?
Avatar billede brilleaben Nybegynder
24. august 2005 - 15:51 #2
Er det på Win XP? Siger eventvieweren noget?
Avatar billede jklitgaard Nybegynder
24. august 2005 - 16:42 #3
Hej

Ja det er WIn xp. Eventvieweren? Hvor finder jeg den?
Avatar billede brilleaben Nybegynder
24. august 2005 - 17:01 #4
Start->Kør  (eller ->Run)    skriv    eventvwr      Led i System/Application loggen.
Avatar billede jklitgaard Nybegynder
25. august 2005 - 09:23 #5
Eventvwr skriver:

Fejlagtigt program palm.exe ver. 3.0, fejlagtig modul mfc42dll version 6.2.4131.0, felagtig adresse 0x00004973
******************'''

skal siges at det er et original Palm cd der kom med Palm V.
Har du en idé Brilleabe?
Avatar billede brilleaben Nybegynder
25. august 2005 - 15:46 #6
Ikke umiddelbart.  Lidt google'ing rundt på nettet afslørede:

http://www.bugtoaster.com/dw15/Reports/CrashDetail.asp?ExceptionSignatureID=38305

Hvis det var mig ville jeg prøve følgende:

1) Afinstaller den nuværende version af Palm softwaren.
2) Omdøb c:\Program Files\Palm til c:\Program Files\gammel-palm el. lign. - lad
være med at slette kataloget!!! Omdøb eller flyt det.
3) Reinstaller Palm softwaren - download evt. den nyeste (4.1).
4) HotSync ....

Hvis step 4 går godt så slet da det omdøbte katalog.    Det kan muligvis blot være
tilstrækkelig at omdøbe Palm kataloget (altså, ingen reinstallation).
Vær også opmærksom på, at "Palm" kataloget hedder PalmOne i Desktop-4.1.  I tidligere
versioner hed det blot "Palm" - og nogen gange lå det i roden af C: drevet - så du
skal nok søge lidt rundt efter det :-)    (Det er kataloget hvor alle backup filer
m.v. ligger).
Avatar billede jklitgaard Nybegynder
25. august 2005 - 20:30 #7
Det vil jeg da prøve.

Tak indtil videre.
Avatar billede jklitgaard Nybegynder
26. august 2005 - 10:32 #8
Nå nu har jeg prøvet det, men uden held. Tror efterhånden jeg er nødt til at opgive Palm V. Har overvejet at købe en Mitac 339. Kan da umulig være så svær at få gang i, som Palm V.

Ved ikke hvad jeg skal stille op med Palm.

Tak for hjælpen Brilleabe, men tror ikke på den kan løses. Spørgsmålet er måske, om den er for gammel til Win XP?
Avatar billede brilleaben Nybegynder
26. august 2005 - 16:13 #9
Nej, Palm V er bestemt ikke for gammel til XP!  (Jeg har da brugt min sammen med XP + SP2 :-)

Derudover tror jeg ikke på, at ting "bare holder op med at virke" - så der er sikkert sket et
eller andet der har lavet ravage i dll'er el. lign.

Kender ikke Mitac 339, så har desværre ingen gode råd/anbefalinger.  Men held og lykke!  :-)