Avatar billede pen-one Nybegynder
21. august 2005 - 17:31 Der er 5 kommentarer

boot problemer

Hej alle sammen.
Jeg har lige fået min kærestes venindes bærbar (Amitech 5002) over fordi den var gået i stykker. Når den starter op hopper den ind i windows boot menuen hvorfra man kan vælge de forskellige startop muligheder (fejlsikret, m/u netværk, sidste kendte config osv.) Skal lige siges at OS er winxp home.
Men ligegyldigt hvad jeg vælger gik den i sort. Altså sort skærm og i venstre hjørne en lille markør der blinker.
Meget underligt tænker jeg så og vil så bare om installere den.
Så opstår problemet. Jeg kan ikke boote fra CD. Hverken de 3 genskabelses CD'er eller min egen Windows XP CD. Under opstart kan jeg heller ikke komme ind i bios og ændre prioriteringen.
Der står F2 for at komme ind i boot menuen men der sker ikke noget når jeg trykker febrilsk på den.
Har endda haft et USB tastatur tilsluttet og ligemeget hjalp det.
Nogle der har nogle kreative forslag, eller skal jeg bare sige hun må smide den til service. Virker for mig som en eller anden form for låst bios.
Mvh
Michael
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 10:45 #1
mange computere , kan du ikke komme ind i bios ,hvis du bruger usb tastatur...
Brug en ps2 tastatur istedet. Der er nok noget som ikke sider helt ordentlig i computeren
Avatar billede pen-one Nybegynder
22. august 2005 - 10:59 #2
Det er på en bærbar så der er ikke et ps2 stik på den :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 13:07 #3
nååå , så skal du bare bruge den tastatur der følger med...
jeg ved ikke hvorfor du har den fejl , men hvis intet virker , må man måske overveje at resette bios.
Avatar billede pen-one Nybegynder
22. august 2005 - 17:43 #4
Prøvede selvfølgelig det tastatur der er på bærbaren først. Tænkte at der måske var kommet noget vand i den så den ikke virkede.
Prøvede først med det inddbyggede, derefter med USB tastaturet som heller ikke virkede.
Vil helst ikke åbne den da der stadig er garanti på. Men det ser ud til at den skal ind til service engang.
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. august 2005 - 10:26 #5
lad være med at åbne den , send den ind til service , og håb på at de siger den er dækket af garantien.
Hvis du endelig skal prøve på at lave den , så husk på:
" jo større problem der skal løses , jo større og tungere forhammer skal man bruge"