Avatar billede dope Nybegynder
12. april 2001 - 19:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Specificering af Oracle database

Jeg skal lave en gratis opgave i flash for en godgørende organisation (Hjælp til Mocambique).
Til opgaven har jeg fået nogle til at ville lave en oracle database såfremt de fik specifikationer på hvordan den skal se ud.
Hvad er der specielt ved Oracle formen som man skal tage høje for ved specificering?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med at forstå krav for en specifikation samt lave stikord til specifikationen.

Avatar billede jacobve Nybegynder
12. april 2001 - 21:45 #1
hmm...

Ikke noget jeg lige kan komme på.

DEt er en relationel database, andet er der vel ikke at sige??  eller er der?

Mener de ikke hvordan den skal se ud med de forskellige tabeller m.m.?
Avatar billede dope Nybegynder
12. april 2001 - 21:56 #2
Så i virkeligheden er det at definere kolonnernes forskellige indhold og tabellernes relationer mens man selvfølgelig overholder de 5 normaliseringsprincipper...

- Er der nogle måder at definere felter på i Oracle som adskiller sig fra Access og SQL?

Hvad er det egentlig der gør Oracle så åbenbart overlegen i forhold til konkurrenterne?

Avatar billede jacobve Nybegynder
12. april 2001 - 22:05 #3
Du opbygger en en Oracle database vha. SQL og kalder data frem vha select sætninger.

Hvad der gør Oracle så meget mere overlegen, er skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ladet mig fortælle at den skulle kunne håndtere multibrugere på en bedre måde end Access, men det er som sagt kun rygter...

Håber du kan bruge mine beskedne svar, hvis der ikkeer andre der svare :-)
Avatar billede dope Nybegynder
12. april 2001 - 22:20 #4
Jeg er temmelig rutineret mht. SQL.

Mener du at man opbygger Oracle gennem \"ren\" SQL (Create, Alter, osv.)?

For at gøre det \"venligt\" for en database programmør, hvor detaljeret skal man lave sin beskrivelser af tabellerne?

Tabel[billeder]:
- loebenr autonummer;
- navn text;
- oprdato date;
- kategorier integer;
- status integer;

Tabel[lyde]:
- loebenr autonummer;
- navn text;
- oprdato date;
- kategorier integer;
- status integer;

Er det tilstrækkeligt for at gøre det tilgængeligt?
Avatar billede dope Nybegynder
13. april 2001 - 12:33 #5
Jeg lukker spørgsmålet og har noteret dig jacobve. Du har lidt point til gode... :-)
Avatar billede jacobve Nybegynder
16. april 2001 - 21:44 #6
det er helt fint... Ja, jeg mente ikke mine små tågede svar var hele 300 point værd :-)