Avatar billede bartz Praktikant
16. august 2005 - 18:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmålssvar

Nu er jeg tit inde på www.xplayn.com for at checke nyheder osv. men for nyeligt prøvede jeg at oprette en profil. Jeg fandt så en smart funktion som jeg synes eksperten skulle tage til sig.

I stedet for at sende mail ud når en bruger har kommenteret et spørgsmål så har xplayn.com en funktion som hedder Forumsvar (antal).
F.eks. hvis en har svaret til dig inde på forum så står Forumsvar 1 så kan man klikke på 1 tallet og se hvem der har svaret og hvor. Det kunne vi også evt. have her på eksperten lige under Placering, hvor der står Forumsvar. Er det ikke mindre ressource krævende end at sende mails ud.

Mvh Bartz
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 18:27 #1
det ville blive et frygteligt helvede hvis man deltager i meget mere end 5 spørgsmål tror jeg, det er ihvetfald ikke en ide jeg er tilhænger af *S*
Avatar billede bartz Praktikant
16. august 2005 - 18:56 #2
Så kunne man evt. lave en slags opdeling. Tror det bliver lidt bedre en mails :|.. eller?
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 18:59 #3
tror det ville være bedre med en funktion som kunne blackliste brugere, det mangler vi mere synes jeg.
Avatar billede bartz Praktikant
16. august 2005 - 20:52 #4
Det findes der faktisk... Men du skal være Pro medlem, koster lidt.
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 20:57 #5
nope, der findes en mulighed for at ignorere brugere med en karma under XX, det er på person niveau jeg ønsker (har jo ingen mulighed for at ignorere en med super karma, uden alle andre oggså bliver berørt, og er man på top 100 en given måden får man gratis pro medlemsskab, jeg har ihvertfald aldrig betalt så meget som en krone for det *S*)
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2005 - 21:06 #6
Blacklist af brugere blev desværre pillet ud da E! opgraderede til den nuværende, det var ellers en dejlig funktion.*S*

Jeg tror ikke det er en god idé, selvom jeg godt kan se det smarte i det, men det vil så kræve at vi skal være logget på Eksperten og aktivt opsøge de tråde vi deltager i, som jeg forstår det, så er det altså nemmere med mails.
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 21:18 #7
helt enig, det bliver alt for umuligt, jeg deltager pt i 823 spørgsmål,, skulleejg manuelt sidde og se om der var kommet indlæg, stoppede jeg med at hjælpe med det samme *S*
Avatar billede bartz Praktikant
16. august 2005 - 22:05 #8
Mente ikke man skal gøre det manuel. Men hver gang der er en ny en der skriver noget i et spørgsmål så står der f.eks 1 ny besked.. eller sådan noget.. Så kan man trykke og se hvor den kommer fra og hvem der har skrevet.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2005 - 22:08 #9
Kan man se det på forsiden, når man er logget ind?
Så kan jeg godt se fidusen.*S*
Men igen, deltager du i mange tråde, tror jeg det bliver uoverskueligt.
Screem brille>> Det var en sjat.*G*
Avatar billede bartz Praktikant
16. august 2005 - 22:11 #10
Yeap når man logger ind. Du ved den menu hvor dit navn står, og point, point ude og placering, der kunne man evt lige nedeunder skrive Nye svar: 1 osv.

Tror faktisk slet ikke det bliver uoverskueligt, så hver gang man klikker en gang på den så kan den slette det eller sådan noget. Jeg vil da mene det er lige så godt som at sende 100 mails ud.
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 22:14 #11
fromsej ja men en del af dem er fordi folk ikke lukker igen, manglende respons og lignende.

Fordelen ved at få mails er bare at man behøver ikek selv logge på dagligt for at se om der er kommet nye indlæg i de trøde man deltager i, det er nok bare en vane sag, emn jeg er klart mest til den måde det virker nu (det andet kan så være som option, men synes ikke metoden nu skal fjernes)
Avatar billede bartz Praktikant
16. august 2005 - 22:29 #12
Enig med screem brille.. Men jeg tror faktisk osso at min metode vil være hurtigere. For når man er i eksperten så behøves man ikke at checke mail hver sek, det er nok bare med at surfe lidt rundt på eksperten og så wupsi så kan man se med det samme når en har skrevet.
Avatar billede roenving Novice
17. august 2005 - 01:19 #13
Jeg er lidt usikker på, om det vil være muligt at implementere det på en måde, så det virkelig fungerer, uanset man er den tilfældige bruger eller den mere intensive bruger af Eksperten ...

-- og jeg har i min Eksperten gmail-box ca. 5700 tråde, hvilket betyder, at der har været indlæg i det antal tråde efter jeg er begyndt at abonnere inden for det år, jeg har benyttet den mailbox ...

-- og et opslag på tråde med min deltagelse, som ikke er afsluttet, giver 2576 hits, hvilket er ca. 1/6 af dem, jeg overhovedet har deltaget i !-)

-- hvis der, som da jeg sidst efter at have været væk et døgn åbnede boksen, står 79 indlæg, hvordan gør man det så ?-)
Avatar billede bartz Praktikant
17. august 2005 - 02:26 #14
Hmmm jeg kan se at jeg har fået 42 mails i dag. De 42 mails kom fra 4 spørgsmål. Så hvis man evt. kunne gøre sådan at der stod 3 Nye svar i spørgsmål blablabla, så kunne man formindske det med 10 gange. dvs på et år vil der være for dig ca 570 "tråde" hvis du forstår hva jeg mener. Dvs at i virkligheden så når man logger på eksperten så står der ikke i venstre hjørne hvor man nye indlæg der er kommet men hvor mange spørgsmål der er aktivitet i. Dvs når man så trykke på f.eks 2 deroppe, så kommer man hen til en side hvor der står spørgsmål 1 og spørgsmål 2. Hvis du forstår hvad jeg mener. lidt svært at forklare :D
Avatar billede roenving Novice
17. august 2005 - 02:39 #15
Næh, så har du misforstået ...

-- jeg har fået langt over 100 mails idag, men da google automatisk samler dem sammen i 'konversationer' har det 'kun' betydet ca. 90 gange, jeg har registreret nye mails ...

-- havde jeg slet ikke kigget med idag, ville det nok have været 40-60 tråde med indlæg ...

-- da Eksperten, naturligvis, ikke kan vide, om der kommer et indlæg mere i en specifik tråd, sender de selvfølgelig en meddelelse ud hver eneste gang, der kommer et indlæg !-)

-- på den måde er gmail zq dejlig, for har jeg først fået en mail om en tråd, samler den alle øvrige i samme tråd !o]

-- sidste gang jeg checkede, var der blandt de 100 tråde, forsiden består af hos mig, ialt knap 500 mails, spændende fra adskillige med een mail til en enkelt, som havde 53 mail registreret som en på interfacet !-)
Avatar billede roenving Novice
17. august 2005 - 02:41 #16
-- så et slag på tasken med de 5700 tråde siger, at de repræsenterer ca. 31-32.000 mails (irriterende nok sætter Eksperten point-tal på ved oprettelse af nyt spørgsmål, så dem sletter jeg med det samme, for de bliver ikke sat sammen med resten af kommunikationen !-)
Avatar billede bartz Praktikant
17. august 2005 - 12:48 #17
Ahhh okai nu forstår jeg dig.
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 00:29 #18
Nu har i da set mit forslag :D:D