Avatar billede -bendtsen- Nybegynder
14. august 2005 - 21:37 Der er 4 kommentarer

Problem m. hastighed på DVD-brænder i bærbar

Hej.

Jeg har for en måneds tid siden købt en bærbar computer på shg.dk, med følgende:
---
Centrino 750 (1.8GHz - 533FSB), 1024MB DDR333, 80GB HD (16MB Cache), 15” TFT, DVD±RW Dual Layer, ATI Radeon X700/256MB, 54MBIT WLAN, LAN, Webcam, Card Reader
---

DVD-brænderen er en: QSI DVD+-RW SDW-082

Her er mit problem, det er en 8x brænder, men når jeg prøver på at brænde en 4,7 gb skive i 8x, så tager det 1 time og 3 kvater. Og i 4x, ca- dobbelt så lang tid.

Skal jeg prøve med en ny driver?
eller har jeg bare købt noget "møg"??
håber det ikke?

Nogle forslag??

tak!!
Avatar billede boxer Nybegynder
14. august 2005 - 21:44 #1
Hvad er det for nogle filer du brænder og hvordan gør du?
Det er ikke noget med at den skal omkode eller konvertere filerne inden den brænder dem.
Et eksempel kunne være en AVI fil der skal konverteres og brændes på en DVD.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. august 2005 - 07:43 #2
Sært. 105 minutter svarer præcist til at drevet brænder med 0.5x og det er jo alt for lidt.

Hvad er det for nogle blanke skiver du bruger?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2005 - 18:45 #3
bendtsen, forsvandt du helt? =)
Avatar billede boxer Nybegynder
04. september 2005 - 19:22 #4
Jeg tror han sidder og venter på at hans brænder bliver færdig med at brænde en DVD *GG*