Avatar billede leif Seniormester
13. august 2005 - 13:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Navn på emails

Hej,

Har bare et lille spørgsmål.

Når vi sender en mail fra vores Domino server (R6.5.4) står der kun mailadressen som afsender, kan man ikke få den til at skrive et navn ligesom Outlook gør ?

Fra
Lei
Avatar billede jogii Nybegynder
13. august 2005 - 23:38 #1
Der er 2 muligheder:
Lade serveren gøre det eller klienten.
Først klienten:
I lokationsdokumentet kan du som internet-adresse skrive
  "Dit Navn" <dn@mail.dk>
For at sikre at denne indstilling ikke bliver overskrevet via en opdateringsprocess, så kan du go ind i lokationsdokumentet og vælge handlingen "Advanced -> Set update Flag" og svare NEJ på spørgsmålet om "Administratoren må opdatere dette dokument".

Serverløsningen er at gå ind i "konfigurationsdokumentet" der er gældende for serveren (ikke serverdokumentet), og finde MIME -> Advanced -> Advanced Outbound Message Options -> RFC822 phrase handling: USE CN AS PHRASE

Klientløsningen kan du også anvende når du skal simulere en anden adresse midlertidigt eller hvis du har en speciel lokation som skal have en speciel adresse. Men husk at beskytte indstillingen med den udvidede funktion.

Serverløsningen vil gælde for alle i jeres Domæne (eller for dem som anvender den server angivet i konfigurationsdokumentet).

Hvis en bruger anvender en RFC822 CN løsning fra klienten, så vil serveren ikke overskrive værdierne, dvs. at serveren kun tilføjer CN hvis en "phrase" ikke er angivet.
Avatar billede leif Seniormester
13. august 2005 - 23:50 #2
På Klienten kan jeg ikke finde Set update flag ?
Avatar billede leif Seniormester
13. august 2005 - 23:55 #3
Er der nogen grund til at en standard Notes installation ikke er sat til det ?
Avatar billede jogii Nybegynder
14. august 2005 - 00:11 #4
vedr. første:
Jeg ved ikke hvad den hedder på dansk, men i en engelsk personlig adressebog, rediger lokationsdokumentet, vælg Menu -> Actions -> Advanced -> Set Update Flag.

vedr. anden:
Notes placerer indholdet fra loktaionsdokumentets "Internet Address" feltet i INETFROM feltet på den mail der sendes ud. Administratoren kan så med konfigurationsdokumentet på serveren overrule/supplere med en anden indstilling.
Jeg kender desværre ikke særlig meget til Outlook, men jeg har ikke fundet nogen som ikke har kunnet lide den måde Notes/Domino håndterer dette på. Grunden til at det ikke som standard er sat til er for det meste den at Lotus er så "pedantisk" bagudkompatibel. Det mærkes i denne sammenhæng primært med at nye features skal aktiveres og ikke bare automatisk bliver påduttet. Du kan med andre ord oftest uden problemer opgradere f.eks. en Domino R4 server direkte til version 6.5 eller 7, uden at den vil opføre sig forskellig. Når du er rede til det, aktiverer man så de pågældende indstillinger. Default for RFC822 har Lotus så desuden valgt at skulle være "No phrase is added". Sådan er det bare ... Jeg græder ikke specielt meget over det. Hellere det end at din server lige pludselig opfører sig komplet anderledes, blot fordi den er blevet opgraderet.
Vi Lotus elskere griner røven i laser hver gang Microsoft kommer med en ny version Exchange (eller hvad den nu kommer til at hedde næste gang)
Avatar billede leif Seniormester
14. august 2005 - 00:29 #5
Jeg kan nu også sagtens leve med det, men der er nogen af mine modtagere og nye brugere som spørger om hvorfor de kun ser en mailadresse og ikke et navn !

Med hensyn til Update, så var det mig der kiggede det forkerte sted.

Takker. Så må jeg lige se om vi skal slå det fast som standard eller hvad vi gør !