Avatar billede mrjonez Nybegynder
12. august 2005 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Feedback på design af hjemmeside

Hva syntes i om designet på min hjemmeside? Er det for kedeligt? Kan godt selv li selve designet. Syntes måske der lige mangler de sidste par detaljer, men kunne godt bruge nogle forslag og inspiration, da jeg er kørt lidt fast i det.

Adressen er www.Maleri-online.dk

Ville være vildt fedt hvis I ku hjælpe.
Avatar billede overchord Nybegynder
12. august 2005 - 13:54 #1
Ved ikke om det blot er her hos mig, men det tog meget lang tid at loade siden.

Sitet fungerer fint og er paent og funkntionelt. Men virker generelt langsomt.
Efter min mening er midterkolonnen paa startsiden for graa. Alle billederne er saa nedtonede at det bliver kedeligt.
Generelt er farverne meget neutrale - hvilket til dels er en god ting idset du jo ikke vil fjerne opmaerksomheden fra selve malerierne, men maaske lidt mere liv i f.eks top-banneret ville ikke goere noget synes jeg.
Men alt i alt paent, stilrent. Mangler lidt mere "liv/farver" samt evt noget optimering af loadhastigheder.
Avatar billede ysubhi Nybegynder
12. august 2005 - 13:55 #2
Det ser ret godt ud, dog synes jeg at det afblegede er for dominerende. Det føles næsten irriterende. Ellers ret lækkert.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.maleri-online.dk%2F

Din side er ikke valid. Du mangler en doctype. Det skal man altid huske at have med, ellers ved browseren jo ikke hvordan siden skal fortolkes.
Avatar billede mrjonez Nybegynder
12. august 2005 - 14:16 #3
Har selv prøvet mange forskellige muligheder med farverne, men de er ik lige min stærke side. Specielt den graa har jeg prøvet at ændre, men det som jeg er kommet frem til har bare ik været bedre end det som der var i forvejen. Og den skal jo stadig være neutral, da det er malerierne som skal fange øjet.

Har I ikke et forslag til en farve på baggrunden og ting som kan give lidt liv??
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2005 - 20:57 #4
dit billed i toppen af hver side er i .gif format. Det format fylder alt for meget når det bruges på fotografier og lignende gråtonede billeder. brug .jpg format istedetfor, det fylder meget mindre og loader derfor hurtigere.

Overvej det samme for evt andre .gif billeder du har på sitet. .gif er bedst til teginger med få klare farver,  .jpg til fotos og malerier ( medmindre det er warhol :-))

mvh JakobA
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. august 2005 - 00:11 #5
overordnet ser det fint ud.

logo og topbanner er for "kedeligt" banner bør nok være lidt mere livligt (farver)
logo er lidt for stort og for hårdt komprimeret, skyldes som tidligere skrevet at formatet er .gif (bør være .jpg)

texten ved "log-in" er for fnidret (anti-alisaed) og virker for bombastisk

tilføj adresse og evt tlf/fax i bunden af siden i forlængelse af det allerde eksisterende info.

det er Ok at du har nedtonet billeder i midterfeltet og har brugt en halv-lys grå på skriften, problemet er blot at det hurtigt virker som om det hele ligger bag en blegende overflade og et bliver "anstrengende" i længden. forsøg evt at eksperimantere med at bruge fx mørk-rød overskrifter/headers eller andet som bryder med til grå-i-grå. Det er fint tænkt at billederne skal være i focus, men måske du har overgjort det?

siden loader MEGET langsomt og loader siden er kun sjov 1'ste gang over evt en anden løsning til denne.

søg-knappen under fx "kunstere" er ikke god lav den ren og enkel.

indkøbskurven ser lidt for hjemmelavet ud efter min smag ;)

generelt ser det dog ganske fint ud, der skl blot arbejdes med detaljerne.
strukturen og opsætningen er god og siderne er generelt overskudlige og for kommunikeret budskabt forsvarligt ud.

:-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. august 2005 - 00:12 #6
drop den blåmønstrede BG og hold den i samme grå som "side-stolperne" evt adskildt af en mørkere grå 1 px vertikal streg
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
21. august 2005 - 10:10 #7
Jeg synes der er meget godt på din site, så der er kun et par ting jeg kan påpege:
Malerionline og billede burde være på samme linie, f.eks. ved at lave billedet lidt smallere.
De to billeder ved hhv. køber og kunstner, kunne jeg ønske mig meget klarere.
Teksten på det meste af forsiden vil jeg foreslå du laver om til sort, så det bliver mere læseligt. Folk der surfer på nettet efter informationer ønsker informationerne hurtig og effektivt, Derfor synes jeg heller ikke siden skal fyldes med bevægelige ellementer. Flash mm. er smart, men hvis man kommer på den samme side igen og igen, så bliver man træt af at kigge på alle de mærkelige bevægelige ting folk fylder på siden.
Det har du ikke gjort så meget i, men jeg skriver det fordi der er andre der ønsker mere liv på siden. Pas på ikke at gøre den for livlig!
Mvh. Carl-Juhl