Avatar billede belsen Nybegynder
12. august 2005 - 13:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan slipper jeg for at SQL-kommando udføres i word 2003

Hej!

Jeg har et dokument, som nu pludselig kommer med følgende dialogboks, når man vil åbne dokumentet. Jeg mener ikke, at jeg selv har gjort noget, der kan fremkalde dette...

"Hvis du åbner dokumentet, udføres følgende SQL-kommando: SELECT * FROM\\SERVER01\DATA\User"... "Data fra databasen indsættes i dokumentet. Vil du fortsætte?"

Stien henviser til et gammelt Excel dokument fra 2003 som slet ikke har noget at gøre med dette dokument. Hvordan fjerner jeg denne "reaktion"? Det ser ikke ud til, at der sker ændringer med dokumentet, men da dette dokument skal sendes ud til vores kunder er det vigtigt, at denne boks slet ikke kommer frem!

Håber på at der sidder en haj derude, der vil hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2005 - 15:15 #1
Dokumentet har været anvendt til brevfletning med excel-filen ??
Prøv at løve guiden Brevfletning igennem for at fjerne evt. bindinger.

Der findes en registrreringsnøgle man kan anvende for at undertrykke dette sikkerhedstjek, som er nyt i XP servicepack 2 og i Word 2003. Har denikke lige her, men tjek evt. på Microsofts hjemmeside (søg på 'security' og 'SQL' i Word)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
05. januar 2012 - 23:21 #2
Hvis du ikke har fundet det belsen så er løsningen her.
http://support.microsoft.com/kb/825765