Avatar billede verakso Nybegynder
12. august 2005 - 11:15 Der er 1 løsning

DCOM got error "Logon failure:

På en XP SP2 Box med en lokal udgave af IIS, kommer følgende fejl.

DCOM got error "Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer. " and was unable to logon .\IWAM_MACHINENAME in order to run the server:
{3D14228D-FBE1-11D0-995D-00C04FD919C1}

Jeg kan godt se at det er et rettighedsproblem, og ved at give brugeren \IWAM_MACHINENAME de fornødene rettigheder virker skidtet, men....

Det som er problemet, at fejlen bliver ved med at dukke op. Jeg har forsøgt at fjerne IIS, og re-installere den - så kørte det par dage, og vupti - tilbage med DCOM fejlen.

MSKB er ikke særligt hjælpsomme, så måske Experten er.

Der må være et eller andet der "fjerner" rettigheden på IIS/Subweb applicationen, men hvad og hvorfor?

/Thomas
Avatar billede verakso Nybegynder
02. december 2005 - 16:25 #1
Det viste sig at være et problem med domænerettighederne og afvikling af scripts