Avatar billede dbmanager Nybegynder
11. august 2005 - 21:46 Der er 4 kommentarer

ASP slår IIS ihjel. Rettigheder til regdb?

Er der nogen der ved, hvordan man slipper af med denne meddelelse i Eventlog'en?

Meddelelsen kommer når der afvikles asp, og efter et antal forsøg/fejl komemr der "Service unavailable", og jeg må genstarte.

A process serving application pool 'DefaultAppPool' suffered a
fatal communication error with the World Wide Web Publishing
Service. The process id was '3216'. The data field contains the error number.

Jeg har set noget om, at det skulle skyldes manglende rettigheder til registreringsdb, men hvilken og hvorfor.
Jeg har prøvet af afinstallere IIS og installere den igen, men uden held.

Jeg har også prøvet at værktøj til at overvåge adgang til registreringsdatabasen, og den viser da også "access denied" for HKEY-Current-User, men det sker selvom jeg giver everyone fuld adgang til HKEY-Current-User.

Nogen der har "de vises sten"?
Avatar billede cpufan Juniormester
11. august 2005 - 22:58 #1
prøv at give iusr_din-server-navn (brugeren findes i oversigten) den samme adgang
Avatar billede dbmanager Nybegynder
11. august 2005 - 23:03 #2
Det hjalp ikke helt, men fejlmeddelelsen er nu:
A process serving application pool 'DefaultAppPool' terminated unexpectedly. The process id was '2684'. The process exit code was '0xeedfade'.
Avatar billede dbmanager Nybegynder
11. august 2005 - 23:31 #3
Jeg kan set i regmon, at den stadig siger access denied til iusr_machine, selvom den har fået fuld kontrol med reg. key'en

Jeg har fundet ud af, at hvis jeg ændrer identiteten på den app-pool som sitet kører under fra Network service til Local system, så fungerer det.

Men det kan jo da ikke lige være meningen, og hvis ikke det var fordi det kun er mig der kører på serveren ver det nok også lidt usikkert.
Avatar billede cpufan Juniormester
16. august 2005 - 11:22 #4
lyder som noget firewall, der spærrer så.