Avatar billede josto Nybegynder
10. august 2005 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Fil ikoner

Jeg leder efter nogle ikoner, som kan benyttes på en web-side. Ikonerne skal vise hvilken filtype linket "indeholder".

Alle kender nok Notepad, Word, Gif, Pdf etc. fra Windows, men har Microsoft et sted hvor man frit kan downloade disse?

Alternativer som har en vis lighed med originalerne kan også bruges.
Avatar billede stone Forsker
10. august 2005 - 18:11 #1
du kan finde alle vindows  ikoner i filen på din harddisk...

filen hedder shell32.dll.....
Avatar billede josto Nybegynder
10. august 2005 - 18:19 #2
Tak - det er selvfølgelig rigtig :)

Men hvordan får jeg dem fra shell32.dll til Gif/jpg filer nemmest?
Avatar billede stone Forsker
10. august 2005 - 19:01 #3
i første omgang er du nød til at udtrække de ikoner du vil bruge med...

http://www.angusj.com/resourcehacker/

iøvrigt et godt program til at ændre grafik i windows med dvs ændre alle resourcer...

men så er vi lidt ude i en gråzone  prøv i første omgang om du ikke kan bruge de her ikoner fra......

http://www.iconarchive.com/

prøv at gå ind i xp ikoner de kan gemmes i gif eller som ico(ikon)
Avatar billede stone Forsker
10. august 2005 - 19:02 #4
ups ikke gemmes... hentes i gif eller ico
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2005 - 19:08 #5
http://www.cursorarts.com/ca_if.html - kan exctracte fra diverse *.exe, *.dll, *.* filer ...
Avatar billede josto Nybegynder
10. august 2005 - 21:32 #6
Takker for de gode svar.

Der er point til jer begge.

stone - du viste mig shell32.dll
majsmarken - det var et rigtig godt program.

Hvis andre skulle have behov for det samme:
1) Åben IconForge
2) Vælg File -> Acquire icon from resource -> Vælg *.dll eller *.exe
3) Find den ønskede ikon
Avatar billede stone Forsker
10. august 2005 - 22:17 #7
oki
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2005 - 22:34 #8
ping...
Nemlig som du beskriver...