Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. august 2005 - 14:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

To do - der giver besked inden for nogle minutter

Jeg har rodet med min to do liste/kalender og fået oprettet et par stykker men alarmen man kan sætte kan den ikke blive mindre end et døgn.

dvs. er det ikke muligt at få den til at komme med besked/alarm et par minutter eller få timer før istedet for et døgn/dagen før eller???
Avatar billede jogii Nybegynder
10. august 2005 - 15:09 #1
Todos er opgaver, der ønskes løst indenfor en arbejdsdag. Derfor ingen tidspunkt.
Hvis du vil have tidspunkt på skal du oprette en Kalenderaftale af typen Reminder.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. august 2005 - 19:42 #2
ok reminder, men mig bekendt kan jeg kun som minimun sætte den til 1 dag før.

jeg laver en reminder om  20 August kl 14-15 jeg vil så gerne have en besked om at jeg skal noget der. men jeg kan migbekendt kun sætte den (som minimum) 1 dag før. og ikke 5 min før eller kan jeg?????

Det er det samme med to do's
Avatar billede vivler Nybegynder
10. august 2005 - 20:01 #3
Du kan ikke lave en reminder på time interval, så der er nok 'adviser mig'(alarm) funktionen du kalder reminder

Reminder = Huskeseddel på dansk og der er kun 1 klokkeslet, og der kan du sige x min, timer, dage før og sågar også efter :o)

Aftale kan du sætte fra og til i klokkeslet i kalenderen og der kan du også sætte min, timer, dage før og efter

Møder er ligesom Aftaler, dog hvor du kan reservere lokale ressourser, lokaliteter + invitere andre

så er der kun 2 tilbage :o)

Heldagaktiviteter og mærkedage, og de køre på hele dage og kan alamere min, timer, dag før, men kommer så med alarm efter 24.00, hvis der er sat til nul min, timer. dage før.

Så, brug aftaler, el. møde hvis du skal have kalender booket meller 2 klokkeslet

PS: du kan default opsætte Advisering i kalender under 'handling-værktøj-indstillingen' og fanen kalender og opgaver + Alarmer

God fornøjelse :o)
Avatar billede jogii Nybegynder
11. august 2005 - 09:00 #4
Ja, Vivler har ret i at du selvfølgelig skal huske adviseringen (eller "Notify me"). Det er her at selve alarmen sættes. Alarmen kan sættes til alle mulge tidspunkter før selve afviklingen af hændelsen.
Grunden til at jeg foreslog Reminder er at denne mest svarer til ToDos og ikke optager BusyTime i kalenderen i modsætning til de fleste andre. Og når så du ville have "tidspunkt før" så er det Reminder der er brug for.
Men bagefter skriver du at du har et tidsinterval. Så er det selvfølgelig en aftale (med eller uden andre deltagere) du skal have fat i.

ToDos opfører sig mere som Heldagsaktiviteter. Det smarte ved ToDos er at de kan sættes til automatisk at flytte sig til næste dag hvis du ikke har nået det den foregående dag. Det gør kalenderindlæg ikke.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. august 2005 - 14:09 #5
jogii og vivler>> skriv svar og I få point for hjælpen
Avatar billede vivler Nybegynder
12. august 2005 - 14:23 #6
OK :o)
Avatar billede jogii Nybegynder
12. august 2005 - 19:35 #7
ok