Avatar billede lojmann Nybegynder
10. august 2005 - 10:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flytte pgsql til andet storage

Hej,

Jeg køre en PostgreSQL 7.3.5 og skal her i weekenden til at flytte databasen til et andet storage.

Hvordan gør jeg det nemmest? Den server som pt. køre min pgsql skal fortsat gøre det, men selve databasen (filerne) skal ligge på et andet storage på en anden server.

Er det smart at gøre sådan eller skal jeg samtidig flytte min pgsql server til det nye hardware?

/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2005 - 19:23 #1
Flyt det hele - det bliver aldrig godt at køre en database server med storage på en anden server. Du skal huske på at de filer som udgør databasen skal flyttes fra din server som har storage til den server som har pgsql kørende for at den kan søge i filerne og det er absolut prototypen på en ulykke.

Flytning se http://www.postgresql.org/docs/7.3/static/backup.html
Avatar billede lojmann Nybegynder
04. januar 2007 - 20:31 #2
lukket!