Avatar billede koden Novice
09. august 2005 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IP telefoni. Dur det

Jeg overvejer at mine forældre skal have cybercitys tilbud med telefoni og ADSL til 298 kr.

Såvidt jeg klan forstå beholder de tlf. nr. og slutter bare tlf. til router.
det virker som alm. tlf. den vej.

Men er kvaliteten ok??
Det er vel ikke ligeså driftsikkert som alm. fastnet??

har nogen erfaring med det eller evt. billigere alternativer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. august 2005 - 13:39 #1
Hvis strømmen svigter, er det nok lidt svært at ringe til 112. Du bør nok forholde dem dette faktum, og være sikker på at de er indforstået med det. Måske kan man være tilfreds med en mobiltelefon som ekstra sikkerhed, men den skal jo så også være ladet op.

Og så kender jeg intet til CCs IP-telefoni ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2005 - 14:15 #2
lige en kommentar - selvom strømmen skulle gå er man ikke helt udelukket fra 112, de fleste har en mobilos, så det går nok.

Kender ikke helt til CC ip, men er da interesseret da jeg i forvejen har abbonnement hos CC.
Avatar billede tss1000dk Nybegynder
20. september 2005 - 12:27 #3
Jeg har CC telefoni og internet. Jeg kan kun anbefale det. Jeg har nu haft det siden april i år og har endnu ikke haft større problemer end en smule ekko på linien. Med et opkald til hotline løste de problemet i løbet af 2 min.
Mht til driftsikkerhed, så er det korrekt at forbindelsen forsvinder under strømsvigt, men man risikere jo også at TDC's net går ned i tordenvejr.
Kvaliteten er den samme som fastnet, og man bruger de gamle telefoner.

Som sagt, jeg kan kun anbefale CC telefoni.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2005 - 12:33 #4
Der er nu en forskel: TDCs centraler kører videre på batteri og dieselgeneratorer ved strømsvigt. En almindelig "gammeldags" telefon kan derfor bruges i de tilfælde. Ved kabelbrud og andre slemme sager, kan man naturligvis ikke bruge den.

Det betyder altså at der kan komme, og sikkert kommer, tilfælde, hvor mennesker mister liv og førlighed fordi man ikke kan komme igennem på en IP-telefon, men hvor man kunne have kommet igennem på en almindelig "gammeldags" telefon.

Men bortset fra det, er det da rigtig smart ;)
Avatar billede tss1000dk Nybegynder
20. september 2005 - 13:26 #5
Ja, jeg ved godt at der er forskel og at TDC's kører videre på enten batteri eller dieselgeneratorer. Ikke desto mindre var flere tusinde mennesker uden fastnet telefon ved det sidste store tordenvejr i flere dage. Der var sikkert også grimme tilfælde i den periode, det kan man ikke helt gardere sig imod. Mobiltelefonen kan også løbe tør for strøm osv....

Selvom man kan tale for begge løsninger har jeg valgt CC telefoni. Det er jo rart hver måned når regningen for samtaler kommer og den lyder på 0,00 kr :-)