Avatar billede unicco33 Nybegynder
07. august 2005 - 20:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Copyrighted matriale.

Hej,

Såfremt som alle andre, går jeg i biografen ser en monster fed film. Når biograf filmen er ovre, og jeg kommer hjem til min dystre computer, benytter jeg lejligheden til at hente filmen fra et program kaldt: Bittorrent.
..Dog!

Har jeg været så uheldig at komme i DreamWorks øjelys, som fangede mig i at hente The Ring 2 DVD. (Kvaliteten var pisse ringe skal det lige siges, så jeg slettede den med det samme)

Jeg har altid været ret beskeden med at hente ulovlige film fra nettet, og har altid valgt at kun hente en film af gangen, da dette vil forminske bøden hvis uheldet skulle være ude.

Har har nu for et par dage siden modtaget et brev fra TDC, som selv har modtaget et brev - fra DreamWorks. Hvor DreamWorks forklarer situationen m.m. TDC forklarer endvidere i brevet at de formilder DreamWorks med at opklarer sagen på egen hånd, og derfor kontakte det lokale politi - som vil tolke overtradelsens størrelse og hvor der skal træde ind.

Alt dette har selvfølgelig givet en hårdere hverdag, tanken om at politiet vil slå hårdbankene på min dør, og bede om tilladelse til at gennemsøge min computer, er ikke helt livsvækkende.

Jeg beder derfor om et par svar, som kan hjælpe mig i denne situation, evt. en som har prøvet at modtage et tilsvarende brev. Eller som ved hvad politiet normalt gør i disse situationer.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
07. august 2005 - 20:17 #1
Prøv at se her! der er et par gode råd:

http://www.piratgruppen.org/advokaten.php3

mvh
mads
Avatar billede busschou Praktikant
07. august 2005 - 20:17 #2
Du lader være med at downloade ulovlige film
Reglerne på eksperten siger også at man ikke må hjælpe med sådan :o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
07. august 2005 - 20:25 #3
..."modtaget et brev fra TDC, som selv har modtaget et brev - fra DreamWorks. Hvor DreamWorks forklarer situationen m.m. TDC forklarer endvidere i brevet at de formilder DreamWorks med at opklarer sagen på egen hånd, og derfor kontakte det lokale politi - som vil tolke overtradelsens størrelse og hvor der skal træde ind."

Noget siger mig at dette blot er et ed i en skræmmekampage  imod ulovlig fildeling, kender en der har modtaget et tilsvarende brev.

PS! fjern ALT ulovligt materiale på din PC så hurtigt som muligt inden fogeden/politiet kommer for at besøge dig.

mvh
Mads
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2005 - 20:26 #4
Slet hvad du har på din computer, og køb dine film lovligt. Så har du ingen problemer hvis politiet skulle dukke op (det er nok temmelig usandsynligt da de selvfølgelig går efter de store fisk og ikke de små. Du skal nok nærmere se det som en skræmmetaktik fra DreamWorks.)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
07. august 2005 - 20:28 #5
selv tak!