Avatar billede shosho500 Nybegynder
07. august 2005 - 17:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Farver til designet ?

Har lavet designet, som jeg ca. vil have det, men jeg ved ikke helt med farver til top, bund og baggrund.. any suggestions ?

De farver der er på nu, viser bare hvor det er der skal bruges farver!

www.spite.dk/udkast.jpg
Avatar billede plazm Nybegynder
07. august 2005 - 17:43 #1
Prøv at lege med http://www.colormatch.dk/ den kommer faktisk med nogle okay ideer
Avatar billede apo Praktikant
07. august 2005 - 17:46 #2
Jeg er ikke så begejstret for den lilla farve. Prøv at erstatte den f.eks. med en hvid. Størrelsen er heller ikke god (For lille).

Ellers kan du, som plazm foreslår, finde farver med colormatch.

Apo
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2005 - 18:09 #3
<ole>

- og så er blå/orange-moden (Gud være lovet) ved at være overstået. Den kombination var voldsom hip i en periode ... måske husker du TV2, som for nogle år siden pludselig opdagede, det var en kæk farvekombination (på trods af, den havde været det længe) og efterfølgende skamred den i de fleste af deres skærmbilleder  :)

Efter at være blevet misbrugt i alle mulige situationer, ser det dog ud til, den endelig er ved at være outdated - så vi kan få noget andet at kikke på.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge et andet grundtema  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede shosho500 Nybegynder
07. august 2005 - 18:16 #4
apo > størrelsen på hvad ?
Avatar billede shosho500 Nybegynder
07. august 2005 - 18:25 #5
ole > de farver var også kun vejledende for at vise hvor der skulle være farve
Avatar billede apo Praktikant
07. august 2005 - 18:56 #6
rebel-leader > Størrelsen på dit design. Designet virker for småt i skærmopløsningen: 1024 x 768. Hvis nogle af dine besøgende kører med en højere opløsning, vil de have svært ved at se hvad der foregår på sitet.

Jeg så ikke, at dine farver kun var midlertidige (Jeg fik nok læst dit indlæg for hurtigt) :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. august 2005 - 22:35 #7
enig med apo, størrelsen/propertioner er FOR små selv på 1024x768
menuen er fejlplaceret og bør flyttes op under topbaren.
selve designet er meget rodet og "faneblads-teknikken" hjælper hverken på helhedsudtrykket eller de enkelt elementer. det virke meget "tvunget" altså som om du havde bestemt dig for at bruge de 45grader knæk men ikke formået at få det til at virke, hvilket er ærgeligt. fx er topbarren meget dominerende men ikke særig spændende eller fordrende for resten af designet eller for den sags skyld brugervenligheden da den fylder uforholdsmæssigt meget. farver dur ikke men det hved du og jeg kan på nuværende tidspunkt kkun anbefale dig at gøre som "plazm" forslår = http://www.colormatch.dk/
Skrift typen er for lille til at være "antialliased" og lad være med at bruge "italic" formattering på den.

:)
Avatar billede shosho500 Nybegynder
15. august 2005 - 10:32 #8
Har brugt colormatch og fundet nogle farver jeg vil bruge. Men tror jeg laver hele designet om, er heller ikke selv tilfreds med det, men nogle gange er man sku bare løbet tør for ideer :) så, men tak for hjælpen og dem som vil have del i points må smide et svar i løbet af de næste par dage. Tak
Avatar billede plazm Nybegynder
15. august 2005 - 15:26 #9
Jeg smider da lige et svar for colormatch så ;)