Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
06. august 2005 - 10:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Smartdevice application og henvisning til en fil

Jeg sidder og eksperiemterer lidt med smart device applications på min PDA, men er stødt ind i et lille problem.
Jeg har koblet min PDA til pc'en og vælger Pocket PC device i visual studio. Det virker sådan set også fint nok, men på min form har jeg en picturebox og en knap. Når der trykkes på knappen skal der vises et billede i picturebox'en.
Her er koden jeg forsøger med:
        Dim gr As Graphics = PictureBox1.CreateGraphics
        Dim bmp As New Bitmap("MyPicture.jpg")
        gr.DrawImage(bmp, 0, 0)
Men den melder følgende fejl:
An unhandled exception of type 'System.NullReferenceException' occurred.
Kan nogen se hvad jeg har gjort forkert ?
Avatar billede januskh Nybegynder
21. september 2005 - 23:10 #1
NullReferenceException tror jeg opstår fordi billedet ikke kan findes. Derved bliver dit bmp ikke instanteret korrekt.

Prøv om du kan koble noget mere på stien til billedet, f.eks.:
\Program Files\Mit Program\MiPicture.jpg

Kontroller evt. om billede eksisterer på devicet, når du afvikler på devicet og om det kan indlæses.

Med venlig hilsen

Janus Kamp Hansen
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
07. februar 2006 - 12:24 #2
Jeg havde skrevet stien i et forkert "format". Så jeg vælger at lukke