Avatar billede Slettet bruger
01. august 2005 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse et spørgsmål

Jeg har kun det øveste af siden på denne:
http://eksperten.dk/spm/421994

Andre der har samme problem?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. august 2005 - 10:44 #1
Jeg kan godt se det. Men det er desværre et tilbagevendende problem - nogle kan se det og andre kan ikke. Der er ikke noget du kan gøre ved det.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2005 - 10:48 #2
Ehh.. jamen jeg vil gerne læse hvad der står i det spørgsmål :S
Avatar billede kenp Novice
01. august 2005 - 20:04 #3
Dette er hvad som står i hele spøgsmålet...

Hardware Firewall - Hjemmebygget  200 point fra damm_

Efter at have opgraderet min pc et par gange har jeg efterhånden et vist overskud af hardware liggende og jeg overvejer hvad jeg skal bruge det til.
Jeg læste et sted at man kunne lave en hardware firewall ud af en gammel pc og linux som er gratis, det eneste man så skulle var at lave et par scripts og man havde en hardware firewall.
Nu ligger det sådan at jeg har en gammel win 98se liggende som jeg kunne tænke mig at bruge til formålet hvis det var muligt.
Jeg kunne godt tænke mig en saglig vurdering af sikkerheden af en hjemmebygget firewall - også i forhold til f.eks ZyWALL 2 til ca. 1900,- kr.
Kan det i det hele taget betale sig at bygge en firewall selv?
Er der nogen der har erfaringer med hjemmebyggede firewalls hører jeg også gerne fra dem.
System:
WinXP Pro SP1
Firewall (software): ZoneAlarm Pro 4
ISP: Stofanet
Jeg har rimelig stor erfaring med pc, men med netværk og hvordan internet er skruet helt nøjagtig sammen halter det en smule, men det kommer. Så bær lige over med at jeg måske ikke lige ved hvad i mener. :)

Kommentar: chalde
02/11-2003 13:25:17 Hvorfor ikke bruge smoothwall? http://www.smoothwall.org/ så slipper du for blå skærme :-)
Kommentar: chalde
02/11-2003 13:25:58 Som formentlig også er den du tænker på mht linux.
Kommentar: damm_
02/11-2003 13:28:57 Skal man bruge linux for at køre smoothwall?
Kommentar: fromsej
02/11-2003 13:29:57 Chalde>>Step by step ville være dejligt.*S*
Jeg har samme idé nemlig, kan du stille en liste op med minimumskrav til Hardware, samt en forklaring der er så simpel at selv jeg kan forstå den.
Det eneste jeg ved om linux er at det har en pingvin som logo.
Damm>>Jeg skal nok betale halvdelen af point her.*S*
Kommentar: damm_
02/11-2003 13:30:03 Nej det var ikke lige den. Det var nogle scripts til firewall. Jeg finder lige linket...
Kommentar: damm_
02/11-2003 13:32:12 http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3555
Kommentar: chalde
02/11-2003 13:34:55 Kan desværre ikke guide, da jeg ikke har den (kender dog 2 der bruger den fuldt tilfreds). Men den kommer ind lige så snart jeg har fået et extra netkort i min gamle p200mmx.

men mon ikke det kan findes her:
http://smoothwall.org/docs/
Kommentar: damm_
02/11-2003 13:37:47 fromsej>> Det er helt i orden :)
chalde>> Nu ville jeg helst prøve med win98 og så BitGuard software firewall. Ville det være sikrere end bare at have en software firewall på sin standalone pc?
Kommentar: chalde
02/11-2003 13:39:17 Når du kører det over et styresystem, kan hackere måske benytte huller i styresystemet, ellers kan jeg ikke rigtig se andet.
?: bufferzone
02/11-2003 13:42:45 på http://www.linuxbog.dk kan du finde en række gratis bøger om linux. Du starter med "Linux - friheden til at vælge installation" og tager derefter "Linux - friheden til at vælge sikkerhed på nettet" Disse to bøger indeholder de beskrivelser du har brug for, og lidt til
Kommentar: damm_
02/11-2003 13:55:13 Nu var det lige så meget en vurdering af sikkerheden på en hjemmebygget firewall jeg efterlyste. Det var "fromsej" der efterlyste en trin for trin løsning.
Kommentar: fromsej
02/11-2003 14:05:51 Ja, sorry, jeg laver mit eget i stedet for, jeg misforstod hvad du var ude efter Damm.
Kommentar: damm_
02/11-2003 14:15:03 Det var ikke sådan ment, fromsej. :)
Jeg havde bare håbet at der var nogle der gad komme med en vurdering af sikkerheden på en hjemmebygget firewall
Kommentar: damm_
02/11-2003 14:19:44 fromsej>> hvis du kigger her er der en installations guide til smoothwall, som faktisk ikke ser så tosset ud, ved nærmere eftersyn.
http://smoothwall.org/docs/
Kommentar: fromsej
02/11-2003 14:21:48 Damm>>Jeg opfattede det heller ikke sådan.*S*
Jeg kigger på linket, tak.
Kommentar: damm_
02/11-2003 14:25:34 Der er også en video fra TechTv der beskriver smoothwall.
http://assets.smoothwall.org/media/techtv.screensavers.20030411.01.mpg
Kommentar: damm_
02/11-2003 16:32:53 Er der slet ikke nogen der selv har en hjemmelavet hardware firewall, og som ved hvilket niveau af sikkerhed vi snakker om?
Accepteret svar: damm_
Point: 200,00 Lukker spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2005 - 20:06 #4
Mange tak :o)