Avatar billede werd Nybegynder
28. juli 2005 - 02:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

hvorfor virker min sql sætning ikke?

denne sætning (forsimplet) virker ikke, hvorfor?

Sql = "select * from tabel where status <> 'hidden' AND modtager='Hans' OR modtager='Niels'"

Den kan simpelthen ikke vælge de rigtige. Jeg vil have at den skal vælge alle poster hvor status ikke er hidden og hvor modtageren er Hans eller niels.

Mvh. andreas
Avatar billede ksoren Nybegynder
28. juli 2005 - 02:34 #1
AND svarer til gange
OR svarer til plus

Så prøv med

status <> 'hidden' AND (modtager='Hans' OR modtager='Niels')
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. juli 2005 - 02:34 #2
prøv den her :

Sql = "select * from tabel where status <> 'hidden' AND (modtager='Hans' OR modtager='Niels')"
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. juli 2005 - 02:35 #3
ahh... for langsom
Avatar billede werd Nybegynder
28. juli 2005 - 02:39 #4
tusind tak.. smid svar begge to - 13 sekunder skal ikke gøre forskel ;)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. juli 2005 - 02:43 #5
takker, svar
Avatar billede ksoren Nybegynder
28. juli 2005 - 03:07 #6
ok :)