Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 12:03 Der er 48 kommentarer og
2 løsninger

webbutik rettigheder

Hej.
Jeg har købt en webbutik.
Efter at jeg havde købt den fandt jeg ud af
at det var en redigeret udgave af den som
oscommerce har lavet.
Det er også ok, men der er mange problemer.
Jeg kan ikke selv ændre baggrund, bokse osv.
Hvis designet skal ændres ,så skal jeg købe det.
Firmaet har lagt en link i bunden af siden
som de siger ikke kan fjernes.
Jeg kan ikke ændre det, så at kunderne ikke
skal lave en konto, for at kunne købe varer.
Det skal jeg betale for at få ændret.
Men da jeg har købt webbutikken har jeg
vel ret til at ændre i den ????????????
Hilsen kim
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2005 - 12:15 #1
kommer an på så meget - meget kort sagt så; Har du købt webbutikken med kode kan du ændre alt det du vil - har du købt webbutikken som en service kan du ingenting gøre uden om firmaet du har aftalen med.

Hvad det endelig svar er kan jeg ikke svare på uden at se eller kende den egentlige aftale.
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 12:25 #2
Tak for svaret.
Den er købt hos
http://www.w-2-w.dk/
Min side ligger på
www.kikope.com
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2005 - 12:48 #3
det er svært for mig ud fra det de skriver at kunne vurdere hvad dine rettigheder er - umiddelbart tolker jeg det som om du køber shoppen og derfor kan gøre med den hvad du vil... omvendt ved jeg også at det vidst ikke er normal procedure for oscommerce forhandling.

jeg ville føle mig godt og grundigt snydt uanset hvad - og hvis det er under 14 dage siden du har købt den ville jeg nok benytte mig af min returret.
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 12:55 #4
ja, jeg føler mig også lidt snydt.
Jeg mente ellers jeg havde kigget godt
efter, hvordan og hvorledes det foregik.
F. eks skrev jeg til dem at der nederst på
min side gerne må stå hvem der har lavet det
osv. men jeg vil ikke have det liggende som et link.
De skrev så tilbage at det ikke kunne fjernes.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 13:12 #5
Har du ikke adminmodul til sitet?
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 13:17 #6
Jo, men der kan jeg ikke
gå ind og ændre det.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 13:20 #7
Det gør du i notepad
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 13:21 #8
okay.
Kan du forklare lidt nærmere
om hvordan og hvorledes ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 13:23 #9
Du skriver ftp://kikope.com eller hvad du har-kopyerer sitet ned-redigerer det, du skal i notepad og loader op igen.
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 13:26 #10
Kan jeg bruge wordpad
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 13:34 #11
Det bliver du nødt til.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 13:39 #12
Du har vel notesblok også?
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 13:42 #13
UPS.
jeg kiggede efter notepad.
Ligger på dansk som notesblok.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 13:51 #14
Den fil, du vil ændre højreklikker du på- åben med-vælg notesblok
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 13:54 #15
Hvordan er det lige jeg får den
til at 'åbne med'.
Når jeg højreklikker kommer der
kun ' åbne'.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 13:57 #16
Du højreklikker på filen, venstreklikker på åben med og vælger notesblok
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 13:59 #17
Når jeg højreklikker kommer der
ikke en der hedder 'åben med'.
Kun en der hedder ' åben'.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 14:08 #18
Hvilket OS bruger du?
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 14:08 #19
XP home
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2005 - 14:12 #20
så åbn notepad - og åbn filen gennem notepad enten ved at trække filen over eller sig "filer -> åbn"
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 14:13 #21
Der findes flere måder, at gøre det på.
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 14:14 #22
Det nemmeste ville jo være hvis jeg
kunne højreklikke og 'åbne med'
men det kan jeg ikke .
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 14:16 #23
Jeg kører xpo pro, det er måske forskellen-når du trykker åben-får du så ikke muligheden, at vælge program?
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 14:22 #24
nej, så åbner den i internet explorer
Avatar billede roenving Novice
27. juli 2005 - 14:34 #25
Hvis man skal have 'Åbn med' frem er det i nogle situationer nødvendigt at holde [Ctrl] + [Shift] nede ...
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 14:55 #26
Shift , er det pilen opad?
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 14:57 #27
Pil op
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 15:00 #28
Den kan stadig kun 'åbne'.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2005 - 15:13 #29
ja - der er flere forskellige måder at åbne på, men når nu xp home åbenbart ikke har den mulighed hvorfor så ikke vælge den lette og åbne notepad først og åbne filen derigennem ;)
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 15:45 #30
Åben notepad-tryk filer-åben-find filen og dobbeltklik på den.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 15:52 #31
Det er en dårlig ide ikke, at lade dine kunder registrere, du har ingen chancer for, at tjekke dem.
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
27. juli 2005 - 15:55 #32
Takker for svarene.
Så fik jeg notepad til at virke.
Ang. registrering så har du sådan
set ret peet49. Jeg er i gang med at
lave det sådan at man kun skal registrere
sig med det sædvanlige.
Jeg prøver lige at arbejde lidt med det her.
Hilsen kim
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 15:56 #33
Selv tak.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2005 - 16:04 #34
hvorfor er det en dårlig idé at de ikke skal registrere sig først? det er da lige så let at snyde uanset om du gør det ene eller andet?
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2005 - 16:06 #35
Er de registreret, kan man tjekke dem inden, de bestiller, eller evt. helt slette.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2005 - 17:05 #36
hvordan vil du tjecke dem? enhver kan lave en falsk email og navn?
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2005 - 17:06 #37
jeg forsvinder konsekvent fra en shop hvor man skal registere sig før man kan købe noget - og man kan snyde lige så let på den ene som på den anden måde.
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
30. september 2005 - 19:59 #38
keysersoze
kan du ikke lige ligge et svar ind.
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. september 2005 - 20:07 #39
keysersone->vil godt se hvordan, du vil snyde i min shop.
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. september 2005 - 20:08 #40
Og hvordan vil du bestille noget uden navn og adresse.
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2005 - 13:36 #41
først lige et svar
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2005 - 13:42 #42
dernæst en kommentar til peet49 >> først og fremmest kender jeg ikke din shop - dernæst, så har jeg på intet tidspunkt snakket om at jeg ville snyde en shop således at jeg modtog varerne. Det jeg snakker om først og fremmest er, at hvis jeg har to shops med samme priser på de samme varer og den ene shop kræver brugeroprettelse før jeg køber og den anden kan jeg handle på uden brugeroprettelse som stod jeg nede i netto ville jeg i hvert eneste tilfælde vælge den shop uden brugeroprettelse.

Det som jeg forstår i argumenterer for ved brugeroprettelse er at "så kan man ikke snyde" - men jeg kan ikke så hvordan i kan det. Hvis jeg oprettet en tilfældig gmail på fx et bibliotek, opretter min chef som kunde hos dig i din webshop og bestiller en masse varer til ham så kan du da aldrig nogensinde finde ud af at det er mig der har bestilt varerne og ikke min chef - og så står posten pludselig med en masse varer som skal betales pr efterkrav hos min chef... er det ikke at snyde systemet?

Det er da korrekt, at hvis jeg selv vil have varerne ville jeg da ikke snyde - jeg kan jo ikke undgå at betale (medmindre jeg har stjålet et dankort eller lignende) og så vil jeg da selvfølgelig også have mine varer... men om der er brugeroprettelse eller ej forhindrer da ingen i at bestille varer i en andens navn.
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. oktober 2005 - 13:52 #43
I min shop skal der betales med dankort eller bankoverførsel, og der bliver ingen varer sendt, hvis opgivne data på personen ikke stemmer overens med virkeligheden, desuden kan du jo også blive registreret, når du oplyser adressen, du vil have varen sendt til.
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2005 - 13:55 #44
men så tror jeg heller ikke du forstår hvad jeg skriver... men for at forklare det mere simpelt så du mener altså ikke at du kan gøre samme "tjeck" hvis du ikke kører med brugeroprettelse?
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. oktober 2005 - 13:58 #45
Set fra min side, er det hurtigere, at tjekke, da jeg jo har data på hjemmesiden, men ellers har du ret, begge måder kan tjekkes.
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2005 - 14:04 #46
hvad mere skal angives når man opretter en bruger i forhold til at man bare bestiller? for mig at se bare en brugernavn (som jo bare kan være en email) samt et password - resten af oplysningerne er jo de samme; navn, adresse, post, by, email.

Nu kender jeg som sagt ikke din shop - men i de shops jeg har lavet er alle data for en ordre også tilgængelig på hjemmesiden så derfor er der fra et admin-synspunkt absolut ingen forskel - forskellen ligger udelukkende i et bruger-sysnpunkt og der ligger min vægt altså på at det skal være så let som overhovedet muligt og let i min verden er at man ikke skal oprette en bruger og huske denne bruger til en evt næste gang.
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2005 - 14:13 #47
... nu skal det selvfølgelig siges at andre kan have andre meninger så min kan jo sagtens være forkert - jeg taler bare af mine erfaringer, mine kunders erfaringer og endelig har jeg aldrig støt på et argument der kan få mig overbevist om at brugeroprettelse har bare en lille fordel frem for ikke-brugeroprettelse :)
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
01. oktober 2005 - 14:14 #48
Hej igen.
Så skal der lige fordeles point.
Takker for hjælpen.
Angående webbutikken er jeg ikke
kommet længere.Jeg er i gang med
at finde en ny billig webbutik.
Kan ikke acceptere metoderne fra
dem jeg købte hos. Da jeg skulle have
ændret baggrunden på forsiden skulle
jeg betale ekstra. Da jeg skulle have
fjernet konto skulle jeg betale for
det. Efter en par uger blev jeg enig med
mig selv om at betale for at få fjernet det
med konto. Men fik så en mail med at jeg kunne
købe en ny webbutik der var opdateret så man
ikke behøvede at oprette en konto og man
kan selv ændre på forsiden.
Hilsen kim
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. oktober 2005 - 14:19 #49
Hvorfor bruger du ikke oscommerce, den er gratis.
Avatar billede kongstadpetersen Nybegynder
01. oktober 2005 - 14:21 #50
Jeg er ikke lige så dygtig
til at starte sådan noget op.