Avatar billede mrbs Nybegynder
26. juli 2005 - 22:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billed-arkiv søges

Hej eksperter!

Jeg søger et program/database til at holde styr på en enorm mængde billeder.
Det jeg har brug for er:

- Man skal kunne se billedet i en dårligere kvalitet (evt. med en tekst over eller tilsvarende)
- Man kan tilknytte en (eller flere) tekster til et enkelt billede
- Man skal kunne søge i disse tekster og få vist de billeder hvis tekst indeholder søgeordene

Eksisterer der noget med disse features som kan købes for penge, eller er der evt. en som kan programmere det mod betaling?

/mrbs
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2005 - 03:27 #1
Du kan læse en omtale af et sådant program her - klik under Nyt.. hvor der står "Billedbrowseren Photh Mechanic
www.karbosguide.dk

Link til programmet er her - koster $ 150, små kr. 1.000,00
http://www.camerabits.com/

men når du har en "enorm mængde billeder" og dine krav skal opfyldes et det vel i grunden ikke så galt.
Avatar billede mrbs Nybegynder
27. juli 2005 - 09:11 #2
Hej!
Programmet er sådan set OK, men en feature jeg glemte at skrive, var at det gerne må være webbaseret. Beklager!
Selv kører jeg Mac, og har iPhoto til at holde styr på mine billeder - genialt program, men sagen er at det heller ikke er webbaseret. Derfor kunne jeg godt tænke mig noget programmeret i php og mySQL.

Vil gerne betale for det - betaling kan altid diskuteres!

Mads
Avatar billede mrbs Nybegynder
27. juli 2005 - 09:13 #3
PS. Programmet skal bruges som et billedarkiv for en mindre blad, så layouter og fotografer hurtigere kan finde de billeder de har brug for...
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2005 - 17:44 #4
Arrhh...... webbaseret, en vigtig detalje.
Har læst om noget der hedder Photos

What it is:
A photo database; a web based application for managing (storing, cataloging and retrieving) digital photos.

What it is NOT:
A system for putting up web galleries. This software is a storage system for your digital photos. There are lots of great software packages that export to HTML pages, etc. I may add that later, but for now - go check out some of the other packages and find one that fits your needs.

Who it's for:
Anyone who is comfortable installing and configuring PHP & MySQL and wants to manage their digital photos.

What it costs:
This is donationware. You can download and use it for free with no obligation. If you end up using it a lot and find it useful please consider making a donation (~$25 or whatever you feel it is worth) to encourage future development.

Ved ikke om det er et kik værd, men det koster jo ikke noget. Link
http://www.alexking.org/index.php?content=software/photos/content.php

Avatar billede mrbs Nybegynder
27. juli 2005 - 23:06 #5
Jamen det var lige sagen! Tusind takker til dig!

Mads