Avatar billede donkenneth Nybegynder
25. juli 2005 - 20:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med Hijack-log

Hvem kan hjælpe med denne? Kan godt se at der er noget skidt, men hvor meget skal fjernes?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgemc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgcc.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgwb.dat
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.search-exe.com/nph-search.cgi?tcode=exebar1&look=sbar1_srchbtn
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.search-exe.com/nph-search.cgi?tcode=exesrch1&look=stmpl1&fw=
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.galleri1308.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://search.search-exe.com/nph-search.cgi?tcode=exesrch1&look=stmpl1&fw=
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.search-exe.com/nph-search.cgi?tcode=exesrch1&look=stmpl1&fw=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = about:blank
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [stdhk] C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [SpybotSnD] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe" /autocheck
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2005 - 07:46 #1
ser på det
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2005 - 07:49 #2
Download CWShredder (Vi skal bruge den senere)
http://www.mdegn.dk/download/CWShredder.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.search-exe.com/nph-search.cgi?tcode=exebar1&look=sbar1_srchbtn
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.search-exe.com/nph-search.cgi?tcode=exesrch1&look=stmpl1&fw=
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://search.search-exe.com/nph-search.cgi?tcode=exesrch1&look=stmpl1&fw=
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.search-exe.com/nph-search.cgi?tcode=exesrch1&look=stmpl1&fw=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = about:blank

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder
Klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Genstart normalt og send mig en ny hijackthis log til tjeck
Avatar billede donkenneth Nybegynder
26. juli 2005 - 08:38 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.galleri1308.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [stdhk] C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

Når jeg kigger på på de programmer i "fjern eller tilføj programmer" ligger der nogle programmer som jeg mistænker for at være spyware. Jeg kan dog ikke umiddelbart kopiere listen herover. Ved du hvordan jeg kan gøre det?
Avatar billede donkenneth Nybegynder
26. juli 2005 - 08:43 #4
Her er navnene på de programmer jeg mistænker:

SE Assistant, SE Help, Search Assistant, Search Function, Sidebar Search, IEC System, Content Delivery Module, BMSE dbl
Avatar billede donkenneth Nybegynder
26. juli 2005 - 09:30 #5
Her er navnene på de programmer jeg mistænker:

SE Assistant, SE Help, Search Assistant, Search Function, Sidebar Search, IEC System, Content Delivery Module, BMSE dbl
Avatar billede donkenneth Nybegynder
26. juli 2005 - 09:30 #6
Her er navnene på de programmer jeg mistænker:

SE Assistant, SE Help, Search Assistant, Search Function, Sidebar Search, IEC System, Content Delivery Module, BMSE dbl
Avatar billede donkenneth Nybegynder
26. juli 2005 - 09:30 #7
Her er navnene på de programmer jeg mistænker:

SE Assistant, SE Help, Search Assistant, Search Function, Sidebar Search, IEC System, Content Delivery Module, BMSE dbl
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2005 - 12:31 #8
jeg kender ikke alle sammen, men noget af det er spyware.. men resten kan altså slettes hvis ikke du selv kender det:)

jeg tror desuden at en del af dem hvis ikke alle slet ikke eksistere på din pc.. prøv at sige fjern så får du nok fejl ved nogle af dem fordi de ikke findes længere:)

din log er ren..

Du må gerne undersøge i mapperne program files og programmer og du har de foldere som du nævner.
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2005 - 12:31 #9
:=)
Avatar billede donkenneth Nybegynder
27. juli 2005 - 10:21 #10
Ok, tak for hjælpen.