Avatar billede bernhof Nybegynder
25. juli 2005 - 15:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sp_detach_db - Kan ikke detache

Hey all.

Jeg forsøger fra en .NET applikation at udføre kommandoen

  EXEC sp_detach_db 'databasenavn', 'false'

men jeg får følgende fejlmeddelelse:

  Cannot detach the database 'databasenavn' because it is currently in use.

Jeg har kigget i Enterprise Manager under Current Activity, og der er ingen brugere der bruger den database, som jeg forsøger at detache, på det tidspunkt, hvor jeg forsøger at detache. Jeg har ligeledes forsøgt mig med sp_who og sp_who2, og de viser heller ingen brugere connected til netop den database.

Kan der være andre grunde til at denne fejl forekommer?

Mvh. Mikkel
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2005 - 17:40 #1
og du står i master databasen og ikke i den database du forsøger at detache ?
Avatar billede bernhof Nybegynder
25. juli 2005 - 17:50 #2
yep
Avatar billede bernhof Nybegynder
28. juli 2005 - 02:18 #3
Ligemeget...