Avatar billede fynbo Nybegynder
14. juli 2005 - 00:04 Der er 2 kommentarer

copy og ssh

Hej,

To spørgsmål..

1) Jeg har fået en fil på 300 mb indeholdende et dump af en sql-database. Udover at jeg ikke kan importere den, fordi windows crasher når den prøver, så hvis jeg prøver at kopiere data over i det program som følger med postgresql når du installer det, så siger den syntax error - den kunne godt oprette tabellerne men åbenbart ikke lave en COPY. Den siger fejl på 1. linje af selve indeholdet som skal kopieres.

2) Jeg har fået at vide at jeg skal lave en ssh-tunnel for at connecte til en database, hvor gør jeg dette? Jeg har downloadet putty, men mangler en detaljeret guide til hvordan jeg oprettet en ssh-tunnel. Det skal siges at der bruges public key authentication .
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 08:48 #1
prøv at bruge psql hvis det ellers installeres på win32
Avatar billede mfalck Praktikant
25. juli 2005 - 15:08 #2