Avatar billede tatsudoshi Nybegynder
12. juli 2005 - 00:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny i DB, SQL hjælp søges

Jeg har lavet en lille msdb (access 2003, mener den køre som access 2000). Den har følgende opbygning:

tbNews                tbDates              tbTimes
newsID  autonr        dateID  autonr      timeID  autonr
dateID  tal          date    dato        time    tid
timeID  tal
title    notat
content  notat

Jeg har i access lavet relation melle tbDates:dateID og tbNews:dateID og det samme med tbTimes:timeID til tbNews:timeID.

Men så sidder jeg også fast. Når jeg skal lægge data i dben, som vil ske fra et asp website, hvad gør jeg så?
Jeg er klar over der skal noget SQL til, men skal jeg selv lægge datoen i tbDates og så sætte det autonr der bliver genereret i tbDates ind som reference i tbNews:dateID?
Eller kan jeg nøjes med at sende noget SQL til tbNews og så vil dben selv, vha de relationer jeg har lavet, sætte datoen i tbDates osv?

Al hjælp er meget påskøndet :)
Avatar billede tatsudoshi Nybegynder
12. juli 2005 - 00:21 #1
Jeg underskylder at opbygningen ser noget rodet ud, men eksperten.dk har valgt at bruge to forskellige skrifttyper, så når man skriver noget i msgboxen, som ser overskueligt ud, ja så ender det sådan...trist
Avatar billede tatsudoshi Nybegynder
12. juli 2005 - 14:13 #2
Lukker, da jeg har fået hjælp fra en ven.