Avatar billede donkenneth Nybegynder
11. juli 2005 - 16:53 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Netforbindelse langsom/virker ikke

Min netforbindelse er ekstrem dårlig, og det skyldes noget i min PC, da jeg har prøvet at tilslutte en anden PC til netværket (LAN) uden problemer.

Jeg får tildelt en IP-adresse, men den går i stå ved aktiveringen af browser og hjemmesiden hentes kun halvt, inden det hele går i stå.

Mit netværkskort virker fint ifølge hvad jeg kan se på "joblisten". Kablet har jeg også dobbelttjekket.

Jeg har mistanke om at der ligger noget spyware og blokerer. JEg har kørt igennem med opdaterede udgaver af ad-aware, spybot og AVG, derudover har jeg Spywareblaster og IE-Spyad installeret. Mit styresystem er i øvrigt XP professional.

Jeg har lavet en hijacklog hvis dette viser noget:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:40:32, on 11-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.spywarefri.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDeck] C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe 1
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -stcleanup
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Reboot.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1017188852555
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab

Håber på snarligt svar.

Kenneth
Avatar billede levich Nybegynder
11. juli 2005 - 19:56 #1
Jeg kan ikke set noget, som ikke skal være i loggen.

Du kan prøve nedenstående, det skader i al fald ikke:
Hent scannereren http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe.
Kør scanneren mwav.exe, og sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files. Tryk på Scan Clean.
Scanningen kan godt nogen tid.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
11. juli 2005 - 20:49 #2
Det har jeg allerede gjort, har også kørt "xclean".. Stadig ingen ændring, kan det være hardwarefejl. Netkortet skal ifølge windows virke fint, men det kan jo være det ikke gør alligevel?
Avatar billede levich Nybegynder
11. juli 2005 - 21:13 #3
Hvis du har mulighed for at prøve et andet netværkskort i computeren, kan du jo let finde ud af om det er det.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
11. juli 2005 - 21:50 #4
Ja, men det har jeg desværre ik lige. Købte et nyt for ca. 2 måneder siden, men jeg kn jo gå op i butikken med det og så kan de teste det
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2005 - 12:27 #5
Prøv lige at køre denne kommando i en dosprompt og se om det hjælper på problemet efter en genstart:

netsh winsock reset
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 12:31 #6
Det hjælper ikke en meter. Er der virkelig ikke andre bud fra eksperterne herinde?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 12:50 #7
Hmm.. den log du har lagt ... Er det hele loggen ?
Den ser lidt kort ud.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 13:13 #8
Det skulle gene være den hele. Jeg undersøger lige
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 13:15 #9
Det er det hele
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 14:08 #10
Prøv lige at klikke start | kør, skriv msconfig og tryk enter.
På start fanebladet fjerner du fluebenet i denne:
O4 - Global Startup: Reboot.exe
Klik ok og genstart se om det hjalp noget.

Der er lidt delte meninger om navnet reboot.exe, så derfor prøver vi lige dette for en sikkerheds skyld.

Hjælper dette ikke, så prøv at geninstallere driveren til netkortet.

Endvidere vil det måske hjælpe hvis du fortæller om dette er noget der pludselig er opstået, og/eller om du lige havde installeret et eller andet samtidig med at forbindelsen blev ustabil.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 14:37 #11
Ingen ændring.

Jeg ville ønske, jeg kunne sige problemet var opstået i forbindelse med en anden installation, men det gjorde det ikke. Jeg surfede på nettet en dag, og forbindelsen blev gradvist langsommere. Nu er den så helt forsvundet. Eller det vil sige, at netforbindelselsen ikke er helt forsvundet. Når jeg trykker på IE, så meddeler den at den finder webstedet, men den kan alligevel ikke få downloadet hjemmesiden. (dvs. jeg får altså tildelt en IP-adresse fra LAN. Driveren har jeg prøvet at genindstallere uden held.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 15:01 #12
Gå i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Det er før set at midlertige internetsider er skyld i at websider ikke kan vises, og det med at forbindelsen bliver gradvist langsommere, kunne lyde som om det måske er problemet.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 15:18 #13
Kan godt prøve, men tror ikke jeg hkan får noget der. Jeg har jo IE-Spyad, som rydder op i temp-filer ved hver opstart
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 15:25 #14
IE-Spyad rydder ikke op i temp-filer. Det må være IE Privacy Keeper du tænker på.

Sidste bud (jeg tager på pc-fri ferie imorgen) er dette:

Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.zip
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe

Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart, Check om internettet virker ordentligt.
Gør det ikke det, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og se om det så hjalp.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 15:27 #15
Ingen ændring, det skal nævnes at min køler (tror jeg det er) er begyndt at sige en høj hyletone (den sidste måneds tid), som er næsten umulig at høre for det almindelige øre. Men når jeg eksempelvis trykker på browseren, så kommer der en kort ændring i tonen. Ved ikke om det giver mening for dig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 15:31 #16
Prøv at genstarte og gå direkte i bios og check hvor varm cpu og bundkort er.

En for varm cpu kan give de underligste fejl.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 15:35 #17
Ok, hvordan er det nu jeg gør det? f10 eller f8?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 15:36 #18
Normalt er det DEL knappen, men nogle bruger også F1 eller F2. Compaq bruger F10
Men det skulle gerne stå på skærmen når du booter.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 15:37 #19
Hvor læser jeg det?
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 15:38 #20
Jeg er inde i bios nu
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 15:54 #21
Det er i pchealth oller performance. Det er meget forskelligt fra bios til bios, men kig dig rundt efter et sted hvor der står nogle varmegrader
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 16:09 #22
Jeg kan ikke finde noget omkring pchealth eller performance i bios...
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 16:11 #23
jo, der var det:

System temp: 57

CPU temp: 63

CPU FAN: 3375 RPM
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 16:20 #24
Med tanke på at der jo lige gik lidt tid inden du fandt frem til det rigtige sted, og at den derfor har nået at køle en smule af, så er system temperaturen alt for høj !

Prøv lige at pille en side af kabinettet så systemet kan komme af med varmen og se om det får temperaturen ned og hjælper på problemet
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 16:27 #25
Jeg har pillet det af for flere uger siden. Hvad kan jeg ellers gøre, hvad skal skiftes ud?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 17:27 #26
Der skal større luftgennemstrømning i kabinettet. Dog vil jeg lige sige at en pc normalt tager luft ind forfra i bunden og smider det ud igen gennem strømforsyningen bagi i toppen, og da siden ikke er på er luftgennemstrømningen ikke optimal, og det kan måske give forklaringen på den meget lave forskel ml system og cpu temperatur.

Men du skal kigge dine blæsere igennem. Kører de allesammen ?
Husk at der også er en i strømforsyningen.

Prøv så at sætte siden på igen og hold øje med temperaturerne. Bliver de ikek bedre, skal du have nogle blæsere monteret i kabinettet der kan skifte luften ud. en blæser foran der suger luft ind og en bagi der suger luften ud igen vil være en god løsning.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
22. juli 2005 - 17:34 #27
Jeg kan lokalisere to blæsere, den du nævner bagi toppen og den inde i kabinettet (på/ved CPU´en gætter jeg). De fungerer begge. Nu prøver jeg at sætte siden på og derefter undersøge om temperaturen ændrer sig.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
25. juli 2005 - 21:02 #28
Nu er PC´en gået helt død. Dvs. ingen forbindelse til skærmen. Jeg tror, jeg køber en ny PC.....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2005 - 12:31 #29
Træls afslutning :(
Gik den bare fuldstændig død ?
Avatar billede donkenneth Nybegynder
31. juli 2005 - 12:19 #30
Pc´en kører, men det lyder som om den ikke indlæser noget, kører bare i tomgang. Intet skærmbillede
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. juli 2005 - 12:56 #31
Prøv lige at tage alt fra bortset fra cpu, ram, grafikkort og diskettedrevet.
Pil så batteriet ud af bundkortet og lad det være ude i 30 sekunder. Sæt det så i igen.

Sæt strøm til igen, tænd og se om den vil starte og vise et skærmbillede.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
01. august 2005 - 18:25 #32
Det ved jeg ikke om jeg er "kvalificeret" til. Ved ikke engang hvor bateriet sidder.. Jeg prøver i morgen formiddag. Kan du eventuelt give mig lidt yderligere instrukser?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2005 - 00:36 #33
Det er et sølvskinnende batteri. Du kan ikke undgå at se det. Man piller det ud ved at skubbe en pal udad, hvorved man så kan vippe batteriet op.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
02. august 2005 - 13:30 #34
Det hjalp, nu er der skærmbillede igen. Netforbindelsen virker dog stadig ikke..
Avatar billede donkenneth Nybegynder
04. januar 2006 - 16:31 #35
Så lukkes denne vidst.