Avatar billede kirstenogmikki Nybegynder
08. juli 2005 - 11:23 Der er 8 kommentarer

Kan ikke starte min computer

jeg har købt 256MB SD ram til min computer, men da jeg satte dem i computeren, ville den ikke starte op som normalt, og nu kan vil den overhovedet ikke starte op, jeg får kun "sort skærm" uanset, om det er de nye ram, eller de gamle, indimellem får jeg en meddelse, om at min windows xp har en beskadiget fil, og jeg skal indsætte cd-rom´en med xp, men den vil overhovedet starte op.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede redhack Nybegynder
08. juli 2005 - 11:41 #1
Syntes du skal uddybe det lidt mere. Du siger at du kun får "sort skærm", og bagefter siger du at du godt kan få billede på skærmen...

Og så har du vidst ikke formuleret dig korrekt til sidst..
Avatar billede kirstenogmikki Nybegynder
08. juli 2005 - 12:01 #2
Jeg skal prøve...

Jeg starter min computer op, når den har kørt ca 10 sek, kommer der ikke mere på min skærm, den er sort, men engang imellem kommer der en meddelse om at jeg skal indsætte min xp cd-rom, for at den kan reparer systemet, men jeg kan ikke få gang i cd-romen
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 12:26 #3
hvad sker der hvis, xp-cdén sidder i når du stater den op.??
Hvis den ikke starter på cdén, skal du ind i bios og stille cd-romen som 1 boot device.!
Derefter kan du lave en repair. Er du i tvilv om hvordan, så si´ lige til...O)
Men check 1. om alle stik m.m.. sidder rigtigt i, også inde i maskinen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 12:29 #4
ps: det kan at når du alligevel åbner pcén, at du lige skal resette bios.
Det gøt man ved at fjerne batteriet et par mminuter (med slukket pc), ellers check manualen, og find jumperen,som tit sidder ret tæt på batteriet, den flyttes lige over på den 3. pin. Derefter skal du "loade default" settings i bios.O)
Avatar billede kirstenogmikki Nybegynder
08. juli 2005 - 15:06 #5
tak for svarene .....jeg har fået en kollega som er ekspert på området til at hjælpe mig .....endnu engang tak for svarene
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. juli 2005 - 15:45 #6
kirstenogmikki>

For det første.. eksperter findes ikke.. de tror bare selv at de findes, og har overbevist andre om dette..

For det andet, læs det der står i de orange bokse.. Hivs du havde gjort det, ville du nok ikke have oprettet dit spørgsmål, i den forkerte kategori..
Alle kategorier under http://www.eksperten.dk/spm/Eksperten/ omhandler selve Eksperten ( eksperten.dk ), og intet andet.

/theSurfer
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 15:53 #7
smider et svar..O)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. juli 2005 - 18:18 #8
kirstenogmikki>

Jeg kan se at du er ny, her på eksperten.dk..

Læs venligst:

ExpFaq - http://expfaq.1go.dk
Ekspertens regler - http://www.eksperten.dk/regler.phtml

/theSurfer