Avatar billede brian-johansen Nybegynder
06. juli 2005 - 13:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Punktopstilling flere linier

Hej,

Jeg har lige et lille problem.

Jeg vil gerne have lavet en punkt opstilling, men det skal være sådan at der i mellem 2 punkter er et ekstra linie fx. (2.6 og 2.7) mens det ved et helt nyt punkt (fx. 2.5 og 3.0) skal være 2 ekstra linie skrift

Hvordan kan jeg lave det ?

mvh Brian
06. juli 2005 - 13:11 #1
Du kan indsætte ekstra linieskift (afsnit) i en punktopstilling med Shift-Enter.
06. juli 2005 - 13:13 #2
Hvis det er generelt, at du ønsker ekstra luft under punkterne, vil jeg foreslå at du redigerer typografierne, der anvendes i punktopstillingen.
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
06. juli 2005 - 13:39 #3
ja, jeg har rettet lidt i typografierne, men den er baseret på den der hedder normal, og her skal der ikke være dobbelt linie afstand.

Kan man ikke gå inde og sætte det op til det, sådan man undgår at skulle shift-enter hver gang

mvh Brian
06. juli 2005 - 13:42 #4
At en typografi er baseret på typografien normal, betyder bare at den tager udgangspunkt i denne. Ændringer af typografien normal vil således også slå igennem på typografierne til punktopstilling - det modsatte er derimod ikke tilfældet. En ændring af f.eks. typografien "Opstilling - tal og bogst." ændrer ikke på typografien normal.
06. juli 2005 - 13:49 #5
Vær opmærksom på at som standard er de forskellige niveauer i punktopstillingen ikke kædet sammen med typografierne for disse.

Dette gøres manuelt i opsætningen for punktopstillingen.
Formater->Punktopstilling, fanen Flere niveauer
Klik på Tilpas...
Klik på Flere
Her finder du feltet: Sammenkæd niveau og typografi
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
06. juli 2005 - 13:59 #6
okay, men jeg ønsker ikke at have mere en et linie skrift i resten dokumentet
kan jeg så stadig gøre det?

mvh Brian
06. juli 2005 - 15:55 #7
Som beskrevet ovenfor påvirker ændring af typografierne til punkropstilling ikke resten af dokumentet.
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
11. juli 2005 - 10:55 #8
OK tak for hjælpen :D

mvh Brian