Avatar billede gonzzo Nybegynder
31. oktober 1999 - 20:24 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

cgi - hvor

Hejsa eksperten

hvad med at lave en gruppe til cgi spm.

jeg er nemlig meget itvivl om hvor jeg skal oprette det.
jeg har kikket i toppen af alle cgi script og der skal man skrive stien til perl så derfor sendte jeg et spm. i den gruppe, men jeg kan forstå at man også kan lave disse script i andre "kodesprog" eller hva ????

det var bare et forslag så man nemmere kan placere sit spørgsmål i den rigtige kattegori !!

gonzzo
Avatar billede one Nybegynder
31. oktober 1999 - 20:36 #1
cgi php asp  er server sites  disse sites er ikke sprog  men en side som serveren køre,  de sider skal havde et sprog  derfor  bruger asp = vbscript,javascript
cgi = perl,java
php = ved det ikke

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. oktober 1999 - 20:45 #2
andreas det er en gang lort du fyrer af!
dit svar er ikke kvalificeret...

ASP har samme syntax som Visual BASIC
CGI kan bruge flere forskellige sprog (Perl, Java, C, C++), det er ikke et sprog i sig selv...
PHP har en syntax der minder meget om C (og dermed også om javascript)

normalt koder man CGI i Perl, du kan bare oprette dine spm der...
forskellen på ASP/PHP og så CGI er at ASP/PHP er alm. HTML filer hvor al koden står i nogle tags der ser sådan her ud: <?  php script ?> eller <%  asp/php script  %>
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 00:37 #3
Er det ikke dumt at lave en CGI gruppe da CGI kun er en metode som diverse sprog (div. sprog = Perl, Java og C/C++)bruger... Det er vel sprogene der er det vesentlige. Det andet svarer til at man i en boghandel har en hylde med ordbøger uden at inddele dem i retstavning, fremmedord, fagord, fremmedsprog mv.
Avatar billede winkill Nybegynder
05. november 1999 - 22:00 #4
Det var ment som et spørgsmål...