Avatar billede nat Nybegynder
29. juni 2005 - 08:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Rettigheder til bruger på tabel

Hej Eksperter

Hvis jeg vil give en person rettigheder til at se (selectere)i en bestemt tabel, er det så tilstrækkeligt at vælge Egenskaber på tabellen og derefter under "Generel" vælge "Permissions" og så sætte hak i "select" udfor den bruger man ønsker skal kunne se dataene...

Det drejer sig om et Excel-ark som henter data ind fra et view, dette view selectere fra tabellen. Der er filter på felterne, og her er det så meningen at brugeren skal kunne sige "Opdater data" og dermed få de sidste nye.

Kan han det nu, når jeg har sat ovenstående rettighed på ham?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. juni 2005 - 09:21 #1
det vil jeg mene.
Så længe at der kun foretages en select
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. juni 2005 - 09:42 #2
Hvis excel-arket bruger et view, er det view'et som rettighederne skal sættes på.

Brugeren behøver derimod ikke at have rettigheder til at selecte i tabellen.
Avatar billede nat Nybegynder
29. juni 2005 - 15:12 #3
ldanielsen: Han havde rettigheder til view'et (hak i select), men der fik han ikke lov til at få de nyeste data....

Der er også noget der hedder Dri man kan sætte hak i, hvad betyder det?
Avatar billede nat Nybegynder
13. juli 2005 - 13:41 #4
Han manglede et hak på højere niveau
Avatar billede nat Nybegynder
13. juli 2005 - 13:41 #5
ldanielsen smider du ikke også et svar, så kan I få lov at dele pointene
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. juli 2005 - 11:33 #6
svar